• Anonym (förundrad)

    Jätteäcklig bild! Varning! Vad är det?

    Har just nu mens, som vanligt..
    Nyss när jag var på ta hängde denna äckliga gelesträng ut...
    Den var ca  cm bred och 3-4 cm lång..
    Alltså det är verkligen jätteäckligt, men jag var tvungen att knäppa kort på den för att få nån klarhet i vad det kan vara ...
    Nån som vet?  




           
  • Svar på tråden Jätteäcklig bild! Varning! Vad är det?
  • Baloo81

    Svårt att säga men jag kan få en sån där blodig gele som är lång när jag har mens. Kan även vara tidig missfall.

  • Anonym (förundrad)

    hade ett missfall för ca 3,5 månad sedan i v 6..kan det vara rester??

  • mrsStatham

    Jag har sådana hela tiden. Och förhoppningsvis har inte jag missfall varje månad.
    Det som kommer ut från mig, om man kan uttrycka sig så, är rester från slemhinnan som byggts upp på livmoderns väggar under menscykeln.

    Det är ju därför man får mens, för att slemväggen som ska ge näring till ägget stöts bort från kroppen. Eftersom ägget inte är befruktat behövs inte slemmet liksom.. Det är också därför mensen uteblir när man är gravid, eftersom slemmet då behövs stöter inte kroppen bort det.
     


    Bara två saker är oändliga
  • Anonym
    mrsStatham skrev 2013-04-03 11:18:52 följande:
    Jag har sådana hela tiden. Och förhoppningsvis har inte jag missfall varje månad.

    Det som kommer ut från mig, om man kan uttrycka sig så, är rester från slemhinnan som byggts upp på livmoderns väggar under menscykeln.

    Det är ju därför man får mens, för att slemväggen som ska ge näring till ägget stöts bort från kroppen. Eftersom ägget inte är befruktat behövs inte slemmet liksom.. Det är också därför mensen uteblir när man är gravid, eftersom slemmet då behövs stöter inte kroppen bort det.

     



    Fett med rätt!
  • Fia 28
    mrsStatham skrev 2013-04-03 11:18:52 följande:
    Jag har sådana hela tiden. Och förhoppningsvis har inte jag missfall varje månad.
    Det som kommer ut från mig, om man kan uttrycka sig så, är rester från slemhinnan som byggts upp på livmoderns väggar under menscykeln.

    Det är ju därför man får mens, för att slemväggen som ska ge näring till ägget stöts bort från kroppen. Eftersom ägget inte är befruktat behövs inte slemmet liksom.. Det är också därför mensen uteblir när man är gravid, eftersom slemmet då behövs stöter inte kroppen bort det.
     
    Samma här. Har inte haft sex på bra länge så missfall är det verkligen inte. Desto större klumpar man har i mensen, desto värre mensvärk brukar man ha.
  • mrsStatham
    Fia 28 skrev 2013-04-03 14:46:12 följande:
    Samma här. Har inte haft sex på bra länge så missfall är det verkligen inte. Desto större klumpar man har i mensen, desto värre mensvärk brukar man ha.
    Det är ju också ganska självklart. Ju mer och tjockare slemhinna man har desto mer får kroppen jobba för att stöta bort det och desto mer krampar man.
    Bara två saker är oändliga
  • Fia 28
    mrsStatham skrev 2013-04-03 14:59:27 följande:
    Det är ju också ganska självklart. Ju mer och tjockare slemhinna man har desto mer får kroppen jobba för att stöta bort det och desto mer krampar man.
    Egentligen är det ju självklart, men jag har inte tänkt på det förrän jag nyligen hörde det i ett tvprogram. Man sitter ju inte precis och frågar bekanta hur konsistensen på deras mens är. Min har alltid varit klumpig och har alltid haft mensvärk.
  • The past is now
    mrsStatham skrev 2013-04-03 11:18:52 följande:
    Jag har sådana hela tiden. Och förhoppningsvis har inte jag missfall varje månad.
    Det som kommer ut från mig, om man kan uttrycka sig så, är rester från slemhinnan som byggts upp på livmoderns väggar under menscykeln.

    Det är ju därför man får mens, för att slemväggen som ska ge näring till ägget stöts bort från kroppen. Eftersom ägget inte är befruktat behövs inte slemmet liksom.. Det är också därför mensen uteblir när man är gravid, eftersom slemmet då behövs stöter inte kroppen bort det.
     
  • cajsaloppans

    Det är absolut inget farligt, bara helt vanligt koagulerat blod. Det är åtminstone det jag har lärt mig...
    Och missfall är jag ganska säker på att det inte är, jag är oskuld och har såna ofta under min mens. Så var inte orolig, allt är nog som det ska!

  • mrsStatham

    Jag är lite nyfiken. Är de som inte vet vad detta är generation äldre? Då när det fortfarande var fruktansvärt pinsamt för lärare att lära ut sådant här?


    Bara två saker är oändliga
  • Anonym (äsh)

    sånt få jag jämnt vid mens, brukar komma ut efter kramp, det är slemhinnan från livmoder.

  • Anonym (lugn fia lugn)

    Får jag varje mens, det är en bit slemhinna bara.

  • Anonym (lugn fia lugn)
    mrsStatham skrev 2013-04-03 22:08:38 följande:
    Jag är lite nyfiken. Är de som inte vet vad detta är generation äldre? Då när det fortfarande var fruktansvärt pinsamt för lärare att lära ut sådant här?
    Hur gammal är man då tror du- 65 år eller? I så fall har man knappast mens.

    Vi hade fullt adekvat biologiundervisning på 80-talet i alla fall.
  • Wilmis07

    Det är helt normalt,jag har det så varje mens.


    Det finns bara ett vackert barn här i världen och varje mor har det.♥Mamma till Wilma 071012♥
  • mrsStatham
    Anonym (lugn fia lugn) skrev 2013-04-03 22:17:33 följande:
    Hur gammal är man då tror du- 65 år eller? I så fall har man knappast mens.

    Vi hade fullt adekvat biologiundervisning på 80-talet i alla fall.
    Nja, tänkte mig mer de som är födda på tidiga 70-tal, 60-talet och bakåt.
    Och bara för att man inte har något betyder inte det att man glömt hur det är, eller inte vet vad det är.
    Jag har aldrig varit i rymden, ändå vet jag vilka planeter som finns i vårt solsystem.

    Bara två saker är oändliga
  • Primmeling

    Så där ser min mens ut hela tiden. Tjockt mörkt och slemmiga grejer. Så jag skulle bara säga att det är "mens"

Svar på tråden Jätteäcklig bild! Varning! Vad är det?