• Emma82Johansson

    Lesbisk och kranförare på en oljeplattform. Fråga vad du vill.

    Hej. Jag är rätt ny här på Familjeliv och tänkte att det vore kul att starta någon tråd. Så tänkte testa att starta en sådan "fråga" tråd. Jag är som sagt lesbisk och jobbar som kranförare på en oljeplattform i Norge. Fråga på, ingen fråga är för dum. Det finns inga dåliga frågor, bara dåliga svar. :)


    Lesbisk och framgångsrik.
  • Svar på tråden Lesbisk och kranförare på en oljeplattform. Fråga vad du vill.
  • Apmor2

    Hej.

    Låter som ett spännande jobb, din sexuella läggning är inget som intresserar mig iaf.

    Hur får man ett så spännande jobb?
    Hur länge är du borta åt gången?
    tjänar  du bra?
    saknar du hem? 

  • Emma82Johansson
    Apmor2 skrev 2013-04-06 18:11:58 följande:
    Hej. Låter som ett spännande jobb, din sexuella läggning är inget som intresserar mig iaf. Hur får man ett så spännande jobb? Hur länge är du borta åt gången? tjänar  du bra? saknar du hem? 

    Apmor2 skrev 2013-04-06 18:11:58 följande:
    Hej. Låter som ett spännande jobb, din sexuella läggning är inget som intresserar mig iaf. Hur får man ett så spännande jobb? Hur länge är du borta åt gången? tjänar  du bra? saknar du hem? 

    Hej! :) Jag fick mitt jobb genom pappa, som har mycket kontakter genom den branschen. Jag jobbar två veckor, är sedan ledig tre veckor, åker tillbaka och jobbar två veckor till och sedan ledig fyra veckor, och så rullar det på så. Jag tjänar bra, såpass bra så jag klarar mig mer än väl om jag säger så. Jag saknar alltid min sambo, men jag har även min "familj" bland killarna i min jobbgrupp. Jag kan dock sakna lite vardagliga saker som att sova i min egen säng, äta den mat jag vill (har kockar på jobbet som gör mat åt oss, alla måltider) och att kunna går ut och träna längre sträckor. Inte bara jogga varv på varv på varv på plattformen. :)
    Lesbisk och framgångsrik.
  • Emma82Johansson
    Queenie70 skrev 2013-04-06 18:14:43 följande:
    Hur mycket får du ut i månaden totalt?

    Queenie70 skrev 2013-04-06 18:14:43 följande:
    Hur mycket får du ut i månaden totalt?

    Jag får ut så runt 120k norska.
    Lesbisk och framgångsrik.
  • Apmor2
    Emma82Johansson skrev 2013-04-06 18:19:36 följande:


    Hej! :) Jag fick mitt jobb genom pappa, som har mycket kontakter genom den branschen. Jag jobbar två veckor, är sedan ledig tre veckor, åker tillbaka och jobbar två veckor till och sedan ledig fyra veckor, och så rullar det på så. Jag tjänar bra, såpass bra så jag klarar mig mer än väl om jag säger så. Jag saknar alltid min sambo, men jag har även min "familj" bland killarna i min jobbgrupp. Jag kan dock sakna lite vardagliga saker som att sova i min egen säng, äta den mat jag vill (har kockar på jobbet som gör mat åt oss, alla måltider) och att kunna går ut och träna längre sträckor. Inte bara jogga varv på varv på varv på plattformen. :)
    ja det låter smått klaustrofobiskt, men roligt samtidigt. Och två veckor är ju inte så mkt.

    Vad  har du förutbildning?
  • MikNis

    Låt oss anta att personen är utbildad kranförare.

    Hur blir då personen kranförare på oljeplattformen?

    Vilka kurser krävs osv.

     

  • Emma82Johansson
    Apmor2 skrev 2013-04-06 18:21:55 följande:
    ja det låter smått klaustrofobiskt, men roligt samtidigt. Och två veckor är ju inte så mkt. Vad  har du förutbildning?

    Jag är numera kranförare, men när jag anlände var jag inget inom den branschen. Jag fick en kranförar utbildning utav Statoil, företaget jag är anställd hos. Jag pluggade dock politik på Hawaii Pacific University i två år, och på min fritid angagerar jag mig i norska Høyre. :)
    Lesbisk och framgångsrik.
  • Emma82Johansson
    MikNis skrev 2013-04-06 18:24:48 följande:
    Låt oss anta att personen är utbildad kranförare. Hur blir då personen kranförare på oljeplattformen? Vilka kurser krävs osv.  

    Jag sökte jobb hos Statiol, de krävde att jag skulle bli kranförare och jag gick den utbildningen som varade i runt ett år, resten lärde jag mig på plats. Jag fick självfallet betala utbildningen själv och den obligatoriska säkerhetskursen. :)
    Lesbisk och framgångsrik.
  • och

    Har du planer på att lägga ut en bildlänk på en lägenhet som du tror du ska sälja för att köpa en ny och dyrare?


    The hard way is the right way.
Svar på tråden Lesbisk och kranförare på en oljeplattform. Fråga vad du vill.