• ElliK

    Tidiga symtom på graviditet?

    Jag undrar om någon vill dela med sig av tidiga symtom ni haft eller har. Hur tidigt fick ni era första symtom och vad kände ni för nåt? Hur tidigt kan man egentligen känna av nåt?

    Jag hade beräknad ägglossning den 3 april. Vilket dock inte måste stämma exakt då min mens inte är fullt regelbunden. Hade sex den 31 mars och den 5 april. Den 5 kände jag hur det högg till i livmodern, och var även lite illamående på morgonen. Har också varit slö och nedstämd, haft dålig aptit och haft lite småont runt livmodern. 

    Kan man verkligen känna av nånting så tidigt? Är det bara skengrav, eller kanske känningar efter äl. Har dock aldrig känt av nånting efter äl tidigare. Har läst om dom som säkert vetat att dom varit gravida snäppet efter äl. Andra säger att man måste veta till tidigast bim för att kunna veta. Tacksam om någon vill dela med sig av egna erfarenheter och info. :)     


    tidiga symtom, gravid, skengravid, ägglossning, äl
  • Svar på tråden Tidiga symtom på graviditet?
  • NLAL

    Tjaa, två dagar efter trolig äl kan man ju inte känna. Då har ju inte ens ägget fäst och det är först när ägget fäster (tar 7-10 dagar) som hcg börjar produceras.

  • ElliK

    Ja, det är väl nånting sånt? Det står olika på olika sidor. Vissa hemsidor skriver att man oftast inte känner av det förrens si och så, men man kan känna det tidigare. Andra skriver tvärtom. Många som beskrivit sina symtom från samma dag som äl, och var säkra på grav och sen också plussade. 

    Är lite smått förvirrad vad man egentligen ska tro på. :)   

  • ElliK

    Har ytterligare symtom nu och är nu på äl+7. Får veta säkert om ca en vecka alltså, och hoppas på ett plus.

  • Åttiosju

    Hej, Tror vi är lite i samma sits. Har inte planerat att bli gravid men skyddar oss inte heller. Hade sista mensen 18 mars, den första riktiga sen jag slutade med p-piller i december. Hade uppehåll helt i 3 månader. Beräknat på en 28 dagars cykel borde min ägglossning varit den 1 april ( har jag räknat ut efteråt). Vi hade sex den dagen och har inte tänkt mer på det.. . 8 dagar senare den 8:e fick jag en liten ljusrosa blödning på morgonen. Har haft lite ljusrosa blödningar varje morgon sedan dess. Tycker att jag är tung i huvudet och har värk till och från i magen, men kanske inbillar jag mig.... Vad är detta!?

  • ElliK

    Då ligger vi nästan på samma datum. Vi får följa varandra och se hur det slutar efter BIM :)
    Det är ju fullt möjligt att du är gravid. Det är jobbigt att inte veta och gå och vänta. Dagarna är så långa ju.

  • Åttiosju

    Det svåraste är att försöka urskilja om det är inbillning eller inte. Flytningarna/ blödningarna kan också vara en markör på att mensen är nära. BIM borde vara den 15:e. Men eftersom jag bara har haft en "riktigt" mens sedan p- piller stoppet är det svårt att veta!

  • ElliK

    Dom symtomen man känner av kan lika bra bara va inbillning ja. Har aldrig varit gravid så vet inte vad jag ska förvänta mig.

  • Åttiosju

    Inte jag heller... Känns spännande! Trots att vi inte försökt är jag väldigt förväntansfull!

  • kallemaja

    Hej tjejer! Jag är lite i samma sits som ni, hade ägglossning 3 april (enligt uträkning) Har efter det känt ilningar och molande värk från och till i äggstockarna/livmodern..idag har jag även mått illa..(men är rädd att jag inbillar mig) Vi har iof haft sex varje dag de senaste två månaderna så kan inte ha missat äl Känns som en evighet till bim nästa vecka.. Vi får hålla varandra uppdaterade..:)

Svar på tråden Tidiga symtom på graviditet?