• Anonym (tom)

    Känner mig helt tom...

    Hej! Jag vet egentligen inte vad jag ska skriva så skriver bara på....Jag och min sambo har varit tillsammans i 11 år snart, Har fått 4 barn ihop och ja, vi lever vardagslivet typ. Men jag känner mig helt tom...är konstant trött...dels beror det på att det alltid och då menar jag alltid är jag som får upp med barnen...vare sig det är vardag eller helg..vår minsta är 1 år nu och jag vet inte hur många gånger jag sagt att jag gärna tar sovmorgon någon dag...men inget händer ändå. Min sambo är arbetslös nu sen 1 år tillbaka men har småjobb då och då, är ibland iväg så jag är van att ta hand om allt men snart orkar jag inte mer...jag känner mig helt tom som människa och sexlusten...ja kan säga att det finns ingen över huvud taget och det mår jag ännu sämre över...! Har så många gånger tänkt att jag lika gärna skulle kunna klara allt själv men jag älskar min sambo och vill ju leva med honom. Varken han eller jag är någon som kan eller pratar känslor med varandra...när det gäller sånt här...för jag vet inte hur?! Men nåt måste ju hända för såhär kan jag inte ha det. Har perioder då jag är nere och mår dåligt men han verkar inte se sånt ändå.... Och jag vet vi måste prata...men hur gör man när jag inte vet ett dugg hur jag ska börja för att det inte ska låta fel...

    Det är blev långt och säkert väldigt krångligt....men hoppas på nått råd :) tack för mig!  

  • Svar på tråden Känner mig helt tom...
  • Gerd parterapeuten

    Hej!

    Du känner dig tom, trött och din sexlust är borta. Jag tycker att du förmedlar en brist på glädje i er relation. Glädje kommer ur att man känner sig sedd och förstådd och att ens partner tar hänsyn till ens behov och känslor.

    Ni skulle behöva prata med varandra på ett annat sätt, så att era känslor och behov kommer mer i fokus. Det kan leda till att ni får lättare att komma överens om arbetsfördelning mm.

    Om det är svårt för er att prata rekommenderar jag er att söka familjerådgivning för att få hjälp till bättre samtal på hemmaplan.

    Hälsningar
    Gerd       

Svar på tråden Känner mig helt tom...