• Anonym (Ledsen mamma)

    2 Barn tillsammans nu lämnad i v 19 med tredje

    Hej!

    Jag och barnens pappa har precis separerat...
    Det kom från en klarblå himmel han säger att han inte orkar mer för att jag är så trött sur och grinig (har blivit det när jag är gravid) han har ingen förståelse för någonting och har bara dragit och lämnat mig så här barnen träffar han ibland och bebisen kommer han inte ha alls förrän han börjat på dagis jag fick tom gå på rutinultraljudet helt själv och kommer få föda själv sen också, han har nu vräkt ur sig att han inte alls velat ha det här barnet från första början utan bara sa det för att jag ville det...
    Men så är det inte han ville ju lika mycket som jag och sa åt alla att vi ska få en till mm!
    han har nu på 4 dagar sen det tog slut hittat en ny tjej som han flyttat in till...
    Det känns för jävligt och så otroligt elakt och med alla hormoner jag har nu så mår jag inte alls bra vet ärligt talat inte ens hur jag ska orka allt det här min bm har ordnat en kurator åt mig men det känns ju inte bättre för det 5 år och det verkar som att ingenting har betytt någonting jag är 20 år och han 23 han har haft en jobbig uppväxt och jag vet inte alls varför han gör så här nu, vi har haft det lite till och från bra-dåligt-bra-dåligt så har det pendlat sista året...
    Jag vill bara få han tillbaka vilja ha oss alla man slutar ju inte älska någon på 5 dagar efter 5 år!?
    Vad håller han på med igentligen.......

    Ledsen mamma

  • Svar på tråden 2 Barn tillsammans nu lämnad i v 19 med tredje
  • Gerd parterapeuten

    Hej!

    Nej, man slutar inte att älska någon på fem dagar! Känslor kan man inte stänga av, det tar tid. Du har blivit lämnad i en väldigt svår situation med ansvaret för era barn och ett nytt barn på väg. Bra att du har en kuratorskontakt. Jag tycker inte det är rimligt att din f d skulle slippa att ta ansvar i den här situationen. Barnen och du behöver hans insats och det har ju ingen betydelse att han haft en jobbig uppväxt egentligen. Han behöver ta sitt ansvar ändå.
    Försök att prata med honom om att dela ansvaret. Om det inte går kan du kontakta socialtjänsten så att de kan hjälpa er med samarbetssamtal.

    Hälsningar
    Gerd  

Svar på tråden 2 Barn tillsammans nu lämnad i v 19 med tredje