• lijnah89

    Det ni önskar att ni visste innan förlossningen

    Precis som rubriken lyder, men även efter förlossningen? Vad har varit det värsta med förlossningen och efteråt?
    Jag planerar att bli gravid i höst och känner att jag vill ha lite mer koll! 

  • Svar på tråden Det ni önskar att ni visste innan förlossningen
  • Coxia

    Att  jag inte kunde föda barn och att det finns något som heter kejsarsnitt och hur det går till. 
    Se till att de går igenom båda alternativen så du vet hur det går till om det skulle bli aktuellt.  

    Att man blöder så länge efteråt. Det visste jag ju egentligen, men det kom lite som en chock att man blöder så mycket.  

  • Whitetrash86

    Att det kan gå JÄVLIGT fort att föda även med första barnet.. samt att värkarna kunde vara för korta så att huvudet åker in igen efter varje försök att få ut det..

  • Tjolanta

    Jag var 19 när jag fick mitt första barn. Jag hade ingen aning om att moderkakan skulle födas ut EFTER det att barnet kommit. Jag trodde ju att den kom ut samtidigt Visste inte heller att man blödde så länge efteråt & att man skulle få eftervärkar och läckande tissar Som sagt visste jag inte mycket.. Men nu sitter jag här 10 år senare med 3 underbara ungar!

  • Mabaja

    Att man kan få svamp på brösten av amning!

    Att avslaget inte alls är som mens.

  • Smulan 89

    Att livmodern inte alltid vill dra ihop sig efteråt, så man hamnar på operation och förlorade en hel del blod (2,5 liter). Gick väldigt bra ändå och allt löste sig, men var lite läskigt för jag förstod att personalen blev lite stressad. Jag hann inte bli så stressad, så jag upplevde det inte så jobbigt/hemskt ändå. Var väldigt lugn och sansad.

  • Mabaja

    Smulan: jag visste inte ens att den skulle dra ihop sig så mycket på en gång. :) trodde att det skulle ta lång tid eftersom det tagit lång tid att töja ut den. :) min drog inte heller ihop sig och förlorade 1,6 l blod.

  • Pillar

    Att man kunde ha så ont i flera dagar innan !! Var säng liggande i 3 dagar då menar jag det inte ens gå på toa kunde jag ..

    Att det gör så ont efteråt , att man blöder så mycket ...

  • 111110

    Att man kunde få hemorojder efter man fött barn.. hade jag ingen aning om och vart väldigt brydde för de dök upp :(

  • Isola88

    Att en förlossning kan gå fort även med första barnet

    Att de gör jävligt ont att ammai början

    Att avslaget inte alls är som mens och håller på länge och man luktar inte gott

    Jobbiga eftervärkar

    Man borde prata mer om tiden efter förlossningen för att allt är inte mysig bebis mys när kroppen gör ont och man känner sig ungefär som att ett tåg kört över en. Men jag kommer lätt göra om det ändå sonen blir nu 3 månader och han är klart värld all smärta och obehag


Svar på tråden Det ni önskar att ni visste innan förlossningen