• Lasse84

Vad tycker ni om min tatueringsidé?

Hej alla!

Har haft det lite svårt i livet på den senaste tiden (som ni kan läsa om i mina andra trådar) och tänkte göra en tatuering som får mig att minnas att inte gå ner sig för mycket att livet alltid går vidare att man måste; FÅNGA DAGEN

Kanske på latin för att det är ett så vackert språk!

Har faktiskt sett någon ha en sådan men inte så många, vad tycker ni? Ska jag göra den eller inte?

Kramar 

• Svar på tråden Vad tycker ni om min tatueringsidé?
  • Shorona

Gör den om du vill. Men Carpe Diem har ju nästan var och varannan person.

• Toppen9

Skit i vad andra tycker. Det är du som ska leva med tatueringen så se till att du blir nöjd med den!

• Lasse84
    Shorona skrev 2013-04-11 19:59:58 följande:
    Gör den om du vill. Men Carpe Diem har ju nästan var och varannan person.
    Va?

Källor på det? 
  • Lasse84
    Toppen9 skrev 2013-04-11 20:01:28 följande:
    Skit i vad andra tycker. Det är du som ska leva med tatueringen så se till att du blir nöjd med den!
    Jo men nu ville jag ju ändå ha lite åsikter om vad andra tycker =)
  • Flisan79

Skämtar du?

En av de absolut mest använda citat, även bland tatueringar.

Men visst, det är absolut sant och använt mycket av den anledningen. Så vill du ha den, kör på. Carpe diem

• Alby

Carpe diem har för mig blivit rätt uttjatat eftersom alla har det typ som väggord. Men det är viktigt att man gör en tatuering som man själv gillar, men det finns mycket andra fina ordspråk på latin.

• Lasse84
    Alby skrev 2013-04-11 20:04:38 följande:
    Carpe diem har för mig blivit rätt uttjatat eftersom alla har det typ som väggord. Men det är viktigt att man gör en tatuering som man själv gillar, men det finns mycket andra fina ordspråk på latin.
    JAg ska inte ha den på väggen utan på axeln
  • Lasse84
    Flisan79 skrev 2013-04-11 20:02:39 följande:
    Skämtar du?

En av de absolut mest använda citat, även bland tatueringar.

Men visst, det är absolut sant och använt mycket av den anledningen. Så vill du ha den, kör på. Carpe diem
    Okej, vet fortfarande inte om jag tror på allt ni säger här inne!

KRamar 
  • Alby

Haha förstår att du inte ska ha den på väggen men menar med att det känns lite uttjatat och har förlorat innebörden eftersom det står överallt.

• Lasse84
    Alby skrev 2013-04-11 20:08:46 följande:
    Haha förstår att du inte ska ha den på väggen men menar med att det känns lite uttjatat och har förlorat innebörden eftersom det står överallt.
    Det betyder ju fortfarande samma sak, hur långt är ett snöre liksom?
Svar på tråden Vad tycker ni om min tatueringsidé?