• Anonym (positivt)

    Tre bra saker som hänt mig idag

    Jag står mitt i småbarnsträsket. Hemmamamma, slutkörd och less på mitt förhållande. Ungarna är snuviga hela tiden. jag åker på förkylning på förkylning, det snöar trots att det är april och jag är bara allmänt less.
    Är så himla negativ hela tiden!

    Nu ska jag försöka ändra på det. Har ju faktiskt en himla massa att vara lycklig över! Ska försöka att se det positiva istället för att fastna på irriterande petitesser.

    Så här tänkte jag skriva tre bra saker dagligen - eller när jag hinner - som jag varit glad över just den dagen. Nån som vill haka på? De kan vara hur stora eller små du vill, bara de satte en pytteliten guldkant på din dag.

    Mina tre saker för idag:

    - Vi gick ut och åt hela familjen, mina små gossar tycket att det var jättekul och spännande på restaurang och uppförde sig ypperligt.

    - När minstingen sov middag skippade jag städningen och pysslade med storebror istället. Nu ser det ut som hej kom och hjälp mig i lägenheten, men lyckan i sonens ögon var värd det och vi har en jättestor fin tavla som vi målat ihop nu.

    - Jag tog ett glas vin när gossarna somnat. Minns inte när jag gjort det sist. Kändes så vuxet och dekadent på nåt sätt.

  • Svar på tråden Tre bra saker som hänt mig idag
  • FlitigaLis

    Jag kan hänga på.

    Svårt att komma på tre saker bara.

    - dagislämningen gick jätte bra och smidigt idag.

    - vilket resulterade i att jag hann ta en 20 minuters promenad innan jobbet

    - jag hann hem innan det började spöregna

  • Anonym (positivt)
    FlitigaLis skrev 2013-04-12 20:45:14 följande:
    Jag kan hänga på.

    Svårt att komma på tre saker bara.

    - dagislämningen gick jätte bra och smidigt idag.

    - vilket resulterade i att jag hann ta en 20 minuters promenad innan jobbet

    - jag hann hem innan det började spöregna
    Precis såna grejer menar jag! Det finns nog alltid nåt att vara glad för. :)
  • EmmaHenke

    - jag fick äta middag själv, njuta av varm god mat!

    - jag känner mig piggare efter att ha varit sjuk i 2 veckor, nu bara ont i ett öra .

    - en kompis har lovat hjälpa mig med ett litet projekt jag ska påbörja.

  • Bräckehäxan

    Vilken härlig tråd, nyttigt att fokusera på det positiva!!!

    * jag somnade om efter att sonen väckt mej kl 7, och fick en sovmorgon till 9.30

    * allt var bra med mej och bebis hos barnmorskan

    * haft energi och bra humör och fått gjort mycket! Pysslat med sonen, lagat mat och bakat, satt upp nya gardinstänger och gardiner i sonen och kommande bebisens rum!

  • Anonym (positivt)

    Så kul att ni vill haka på. Känner mig redan lite peppad. :)

  • aronnax

    Jag hade urkul på skolan och lärde mig massor!(akutsjukvård, HLR med defibrilering)

    Jag var på Gymet och sprang min första kilometer i mitt liv. 40 år, har alltid varit väldigt fet men nu gått ner 55 kg.
     

    Sitter med älskling och en god whiskey, myyys!

    En till. Mina svar på Cancerprovera var bra Går på återbesök var 3:e månad efter att ha haft Ca i livmoden, den är borta !

    Glad idag!

  • Anonym (Happy)

    Mina tre saker! Jag fick reda på lite mer info om min nya arbetsplats! Mer precis när jag kommer börja osv. Jag köpte en underbar bricka på rean! Våra vänner från en annan stad ringde och vi ska äta middag imorgon!

  • Anonym (=))

    1. Jag råkade stöta på en kompis jag inte sett på ett tag på förmiddagen och på eftermiddagen så smsade hon och ville gå ut och ta en öl nästa vecka.
    2. Jag hittade 800 kr under en bro på väg hem från universitetet!
    3. Det gick ännu bättre med min klient den här gången.

  • Anonym (positivt)

    - Lillgossen sover middag och storebror är med pappa till matbutiken. Det är helt tyst i lägenheten och jag har en stund över för mig själv.

    - Maken lagade en jättegod lunch.

    - Vi har bröllopsdag idag, och trots att vi inte tar oss ut på resataurang som vi tänkt pga att lillen är sjuk så ska vi laga lite marängsviss ikväll och sitta och äta den i godan ro när barnen somnat.

  • Bräckehäxan

    * sovit gott tills jag blev väckt av sonen kl 8
    * skruvat ihop möbler till kommande bebisen
    * bästa vännerna kommer på middag ikväll!

    Bonus
    * fick sålt sulkyn snabbt och lätt!

Svar på tråden Tre bra saker som hänt mig idag