• enmassatankar

    Önskar barn men är ensam...

    har ett problem, jag är så sugen på ytterligare ett barn. Är så sugen. Hur får jag bort suget liksom? Är ju inte alls bra tidpunkt, för det första har jag inte en man i mitt liv och inte ett fast jobb. Det rörigt just nu. Längtan sitter i, jag har lyckas vara förnuftig hittills. Men känns som om jag kommer göra snart något dumt/obetänksamt. Önska bara jag kunde ta det lite lugna. Jag har en man jag träffar, men vi är liksom inte ihop, frågade honom vad han skulle göra ifall jag skulle bli gravid, han sa han skulle ta sitt ansvar och att det är ju hans ansvar också att skydda sig från det. Men faktiskt lät inte som om han var rädd att jag skulle bli gravid, mer att han var typ sugen på det, från tonfallet och sättet han pratade. Jag sa till honom att vi var inte särskilt försiktiga förut sedan för jag åt inga p-piller då och han drog ut.  Han svarade bara lugnt att han vet inte hur han skulle reagera men skulle ta sitt ansvar. 

    I alla fall, jag vill bara liksom bli av med detta sug efter ett barn. Hur lugnar man ner sig??? :( Känner tiden rinner ut men jag är ju bara 29 så jag hinner ju och har redan en underbar son på 1,5år. dock trodde jag inte jag skulle vara singel nu utan mer gravid mer nr 2. Så livet har inte blivit som jag tänkt mig.  

Svar på tråden Önskar barn men är ensam...