• silvergirl

    Så besviken på tatueraren!

    Gjorde en oldschool tatuering idag på baksidan av vaden, bad tatueraren vrida motivet för att täcka fula ådror på benet. Men räknade inte med att dom två banners som var med i motivet skulle hamna i lodrätt läge, man kan alltså bara läsa namnen om man tittar på mig från sidan när jag ligger ned. Han var skitduktig och hela tatueringen är jättefin, men är så besviken över namnen! Jag fick ju se innan när han lade upp den på benet, men tänkte inte på det. Så är det mitt fel? Jag hade bett innan om att han skulle låta namnen stå rakt under varandra. Tycker det ser helt knäppt ut med texten, eller är det normalt att sätta namnen så?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-15 22:06
    Bild sid 1 inlägg nr 8

  • Svar på tråden Så besviken på tatueraren!
  • ELS

    Det är ju skitsamma vems fel det är. Den är ju tyvärr redan gjord, och nu kan den bara bli bättre antar jag.

  • silvergirl
    ELS skrev 2013-04-15 20:20:07 följande:
    Det är ju skitsamma vems fel det är. Den är ju tyvärr redan gjord, och nu kan den bara bli bättre antar jag.
    Ja så är det ju. Ville mer ha synpunkter på om det låter helt galet, eller om det är något man inte tänker på. Men då behövs ju bilden
  • liten grå mus

    Jag förstår inte, bad du honom vrida på motivet men utan att tänka på att det innebar att han skulle vrida på hela motivet...? Man får nog lov att vara väldigt tydlig med vad man förväntar sig av en tatuering om det finns det minsta utrymme för missförstånd.

  • silvergirl
    liten grå mus skrev 2013-04-15 20:38:39 följande:
    Jag förstår inte, bad du honom vrida på motivet men utan att tänka på att det innebar att han skulle vrida på hela motivet...? Man får nog lov att vara väldigt tydlig med vad man förväntar sig av en tatuering om det finns det minsta utrymme för missförstånd.
    Nej, han gjorde det. Men jag såg inte så bra, den sitter på vaden och han hade ingen spegel. Man ser inte i det där blåa bläcket vad som sitter vart.. Men nu vet jag att man måste vara övertydlig. Tack!
  • Essence

    Han hade ingen spegel...? Är detta en seriös tatuerare...? Vilken seriös tatuerare har ingen spegel i sin studio....?!?

    Oavsett, du tittade, du hade möjlighet att kommentera, du gjorde inte det. Gjort är gjort, du kan inte klaga på tatueraren.   

  • silvergirl
    Essence skrev 2013-04-15 20:51:32 följande:
    Han hade ingen spegel...? Är detta en seriös tatuerare...? Vilken seriös tatuerare har ingen spegel i sin studio....?!?

    Oavsett, du tittade, du hade möjlighet att kommentera, du gjorde inte det. Gjort är gjort, du kan inte klaga på tatueraren.   
    Jag har inte klagat. Men ska dom inte tänka på sånt? Och jag undrar bara om det ser dumt ut
  • HMD

    Äsch Klart du kan. Klaga alltså.

    1 Sittning till så. Förklara ditt missnöje och se om inte ni kan komma överrens om något.
    (Tycker iofs att den ser helt okej ut fast lite mer skuggningar/ i fyllnad vore inte helt fel.) De flesta tatuerare vill inget hellre än att göra ett Bra jobb.

Svar på tråden Så besviken på tatueraren!