• Anonym
    Äldre 16 Apr 15:15
    1983 visningar
    1 svar
    1
    1983

    Gravid v 32 och han har varit otrogen i flera månader.

    Hej,

    Måste få hjäp är så vansinnigt förvirrad och ledsen. Jag och min sambo har varit tillsammans i 13 år och har hus,bil, två hundar och en katt samt ett barn på väg i juni. Har upptäckt att min sambo sen sommaren 2012 har haft känslor för en han jobbar tillsammans med som så småningom har utvecklats till en relation.

    De har pratat genom messenger på facebook hela dagarna och träffats på arbetstid i skolan och hållt på. Har nu hittat deras konversation på facebook av en slump. Består av 8000 meddelande till varandra sen sommaren 2012. Varje timme hela dygn med uppehåll för 3 timmar på natten har de skickat meddelande till varandra intensivt varje dag sen i julas. Dvs typ allt från 10 meddelande i timmen till 40 meddelande i timmen. Avslutas varje kväll med att de säger godnatt till varandra på 10 olika vis och med känslor och kramar, pussar, hetsar upp varandra och pratar om vad de ska gära när de träffas nästa gång. Kan ni fatta, hela dygnet runt i flera månader har han hållit på och pratat med henne. Sen har de träffats på alla lediga stunder de haft på jobbet på hennes kontor och pratat, hånglat, kelat och myst. Han påstar att de inte har haft sex.

    Jag ser att de har starkt känslor för varandra och när han pratar med henne bagatelliserar han vårt liv totalt som om det inte är värt något alls. Jag har under denna tid känt mig väldigt vilsen och inte förstått vad han håller på med. Har försökt prata med honom och få ur honom vad som  är fel men han har bara sagt att han känt sig lite förvirrad p.g.a. graviditeten. Han har under denna tid inte rört mig, sagt att jag ska låta honom vara i fred och uppträtt väldigt kyligt samtidigt som vardagen rullat på, på något vis och vi ändå har gjort saker med hem och hus och renoverat och allt vad det är.

    När jag kom på honom förra veckan sa han att han ångrar allt och att han precis avslutat allt med henne. (Samma dag som vi var och köpte barnvagn...) Han menar att han har bestämt sig och insett värdet av allt vi har tillsammans. Han har lovat mig om och om igen att han vill att det alltid ska vara vi två och att han insett det nu samt att han ser så mycket fram mot barnet. Jag ser på deras konversation att det kanske stämmer men känns lite som att hade jag inte kommit på honom kanske de hade börjat igen. Och jag tror aldrig att han berättat det för mig. Eller det vet jag eftersom han resonerar som att det skadar mig er att veta än att inte veta.

    Känner mig så äcklig och ensam. Tänk att han inte brytt sig om mig och barnet under hela denna tid. Aldrig rört min mage. Hållet på med henne på jobbet och i deras konversation skriver de bara hur rätt de två är för varandra och att de längtar så tills det är dem två och en massa saker som man bara skriver till den man bryr sig mest om. Jag bad han berätta sanningen för det går inte att läsa hela deras konversationer under dessa månader. Är tjockare än en roman. Blir ca 1500 sidor i punkt 8 om man försöker skriva ut det i word. Har läst delar av deras konversation och där har det nu visat sig att de tex kyssts och pussat, att han lyft upp henne och hon har haft sina ben runt honom osv om och om igen. Det berättade han inte för mig när jag bad honom vara ärlig. Detta hittade jag i konversationen och fick konfrontera honom med. Då erkände han och sa att han inte sagt det för han inte ville att jag skulle må mer dåligt. Tidigare sa han att de bara pratat och diskuterat och kramats.

    Vad ska jag göra?

  • Svar på tråden Gravid v 32 och han har varit otrogen i flera månader.
  • Äldre 19 May 11:28
    #1

    Hej!

    Det är en mycket allvarlig situation du beskriver sett i ett relationsperspektiv.

    Din sambo har på ett graverande sätt svikit dig i ett läge som är oerhört känsligt. Det är så allvarligt att jag måste säga att det kanske inte går att reparera. Att ångra sig och bestämma sig räcker inte långt. Det ligger också i dina händer att bestämma om du vill fortsätta efter det som hänt. Jag tycker inte det är rimligt att du skall fortsätta utan att han verkligen rannsakar sig och förstår hur illa detta är. Det är mycket svårt att hantera på egen hand så jag föreslår att ni söker hjälp på familjerådgivning. Det är mycket tråkigt att din graviditet skall präglas av detta svåra dilemma. Sök stöd av andra personer du kan lita på, jag tänker på familj och vänner.

    Hälsningar
    Gerd    

Svar på tråden Gravid v 32 och han har varit otrogen i flera månader.