• repeat­er
    Äldre 17 Apr 22:46
    85570 visningar
    127 svar
    127
    85570

    Gravid på andra försöket genom heminsemination!

    Jag är ett levande bevis på att heminsemination fungerar ypperligt!
    Har inseminerat under två månaders tid vid ägglossning och nu är jag gravid!
    Har använt apotekets 1 ml spruta och dragit upp i omgångar och inseminerat.
    Fråga gärna om ni vill veta mer! Kram

  • Svar på tråden Gravid på andra försöket genom heminsemination!
  • Äldre 18 Apr 10:18
    #1

    Förklara gärna exakt hur ni gjort!:)

  • repeat­er
    Äldre 21 Apr 18:58
    #2

    Jag har vestibulit, vilket är anledningen till insemination. Jag har kollat upp exakt ägglossning, sedan har min man "bidragit" med sperma :) Utlösning i en liten burk, sedan direkt upp med det i en 1 ml plastspruta från apoteket (det behöver INTE vara större än så, tycker det är mkt lättare att fylla sprutan och slippa luftbubblor med 1 ml. Använde 5 ml första försöket, och det var svårare att få ut luftbubblorna...Nåväl, båda funkar säkert men 1 ml för mig. I bland fick vi dra upp sperma i omgångar pga liten spruta, men det går bra. Låg i sängen, kudde under rumpan och stoppade in sprutan så långt jag kunde och sedan sprutade jag in hyfsat snabbt. Låg sedan ner en kvart ungefär.
    Inseminerade under fyra dagars tid. Är nu gravid i vecka 6. Lycka till!

  • Äldre 21 Apr 19:07
    #3

    Detta måste prövas! Tack för svaret:) Och grattis!

  • Äldre 5 May 17:32
    #4

    Och vi blev gravida på 4.e försöket med heminsemination. Det fungerar fint!
    Lycka till :)
     

  • Äldre 26 May 22:10
    #5

    Vi prövade för första gången idag. Har konstigt nog inte fått utslag på äl-tester alls denna månad, men har haft tydliga tecken på ägglossning. Vet inte om det kan bero på att jag druckit för mkt vatten och att urinet därför varit utspätt på eftermiddagen när jag testat. Chansade o körde idag i alla fall. Det får gå om det går. Sambon lyckades knappt få ut någon sperma (det är anledningen till att vi måste göra heminsemination) så det känns som att det skulle vara maximal tur om vi verkligen lyckades denna gång. 

    Trodde inte att jag skulle börja grubbla så mycket som jag gjort redan, tankarna går i 1000 här och jag har redan börjat läsa på vad jag bör undvika för mat och dylikt. Måste skärpa mig och ställa in mig på att det inte blivit något.  

  • boande­rsson
    Äldre 26 Jun 22:32
    #6
    eriko01 skrev 2013-04-18 10:18:58 följande:
    Förklara gärna exakt hur ni gjort!:)
  • Äldre 7 Jul 10:35
    #7

    Var det svårt att få tag på sprutan? Har hört att vissa apotek inte vill ge ut om man inte har recept... Min man kan typ inte komma i mig, han känner för mkt press. Har därför börjat att fundera på insemination. Samtidigt är jag arg och ledsen för att han inte kan komma i mig

  • boande­rsson
    Äldre 7 Jul 21:08
    #8

    Hur hittade ni en bra donator?

  • boande­rsson
    Äldre 7 Jul 21:08
    #9

    Alltså inte vilka sidor på nätet utan hur man känner igen en bra donator..

  • Äldre 7 Jul 23:01
    #10

    Snuff 123: På vissa apotek erbjuder de en sk dosspruta med plastkant som man får klippa bort och slipa till. På Cura apoteket har de en spruta (gratis) som fungerar bra som den är.

    boandersson: Jag är en bra donator, men det kan man ju inte veta om man inte känner mig...

    En bra donator ger villkorslöst utan massa konstiga krav. Han känner att han kan bidra med något värdefullt, och ger för att han älskar att ge. Det är bra om han tidigare donerat och konfronterats med de känslor en lyckad donation innebär.

    Jag har gett liv till ett 15-tal barn genom heminsemination. Ca hälften befruktades redan i första försöket. Ofta med “fader okänd” på pappret. Ibland med påskrivet faderskapserkännande för att underlätta närståendeadoption. Oavsett förutsättningar så har det känts lika bra varje gång jag lyckats bidra till en ny eller utökad familj.

    Jag har träffat flera av mina donatorbarn och upplevt den enorma glädje jag gett upphov till. I och med att jag redan från början var klar med vad jag gav mig in i så har det aldrig varit några konflikter.

    Hälsningar
    Livgivaren

    livgivaren@gmail.com

Svar på tråden Gravid på andra försöket genom heminsemination!