• Anonym (KinkyDreams)

    Tips? Bondage leksaker

    Jag och frugan har hittat en ny värd som är lockande.

    Hon är lite blyg av sej men satt och chattade med henne när hon var på jobbet,
    och lite nya sidor har börjat växa fram,
    Så nåt sånt här är OK för henne till att börja med..



    Vad ska man tänka på när man köper sånt här?
    Material?
    Saker som är flexibla för flera områden?

    Den på bilden är i läder,
    och det är lås  som man stänger med, känns lite överflödigt med lås, går ju att byta mot karbin hakar förstås.
    Och tror inte att det är hakar på kedjorna, som jag nog hade önskat, om man inte vill ha allt samtidigt.
    eller man vill ändra längden på dom.

    Sedan är jag sugen på att testa lite rep, och då skulle vara bra att ha så det går att ta bort kedjorna.
     
    Så önskar tips på biltema /clasohlson prylar som man kan ha nytta av.
    Tex kedjor, karbin, hakar, etc. vad vet jag.
    Ska iaf till bauhaus i veckan för lite shopping, ska fixa lite rep där. 
  • Svar på tråden Tips? Bondage leksaker
  • Anonym (KinkyDreams)

    Tackar, det var ju en annan fråga som jag inte skrev, tips på bra forum...
    Blir till att kika runt där då.. 

  • HasseA

    Lås gillar jag inte, om det blir lite bråttom att få upp dem av någon anledning.

    I fråga om rep så använder vi flagglina från ClasO. Man ska undvika plast och liknande som kan bränna när det glider mot huden. Linan får inte vara för tunn heller, så den skär in, och så är det bra om man lär sig några bra sätt att knyta på, så man fördelar lasten över en bred yta (dvs att man drar inte ett rep ett varv runt en handled och stryper blodtillförseln). Jag har tipsat om några knutar i februari 2012 och strax innan på vår blogg. Men annars knyter man mot bojorna, som du redan sagt - men även då behövs en bra knut, och
    ">denna
    är fantastisk. Men det är en härlig känsla med repen mot huden, annars... Titta gärna på vår blogg, kanske kan du få en del idéer därifrån, välj tex kategori Bondage

    Vi har bojor i läder, det är ett skönt material. De ser väl okej ut, de på din bild - men bäst är ju förstås att prova först, om man kan. De kostar ju en del. Viktigt förstås att de passar.

    På ClasO har jag också köpt en dammvippa (syns lite på avatar-en), den är väldigt bra.

    Gratulerar för övrigt, att ni är på väg in i en ny värld!  Det kan ge oerhört mycket, kan jag säga av egen erfarenhet. Vi var där i november 2006, då jag började med bloggen. 400 inlägg sen.
    /Hasse 

  • Geminina

    Lås rekommenderas inte härifrån heller - de där små nycklarna är lätta att tappa i all hast. Vi har också använt flagglinan från ett byggvaruhus, samt vanliga karbinhakor. Vi låste fast karbinhakorna i vanlig kedja (också från byggvaruhuset) och på det sättet kunde de bli "måttbeställda", om du förstår var jag menar.

    Hundhalsband och koppel finns ju i billig peng i flera varuhus... 

    Bara man tittar omkring sig så finns det mycket roliga saker.. Flört 


    Jag föddes naken, våt och skrikande. Jag lever så, och lär dö på samma sätt.
  • Anonym (KinkyDreams)

    Tackar Hasse och Geminina,
    Jag beställde dom där igår, får försöka ändar ordern då,
    annars är det väl bara att ta och modifiera dom lite. 

    Hasse, ja din blogg har jag tittat lite i den senaste tiden,
    finns mycket intressanta delar där att lära sej av.
    Dom där 2 enkla knutarna ska jag börja med,

    och tanken med dom här cuffs som jag köper nu är för att göra som ni nämner,
    att fuska med innan man lärt sej ordentligt att knyta.. 

    Första repet blir ett 6 eller 8mm Förtöjnings- och ankarlina fråm biltema
    det är 3-slaget polyestersilke
    http://www.biltema.se/sv/Bat/Rep/Fortojning/Fortojnings--och-ankarlina-250770/ 

    Frågan är hur man förankar ändarna när man har kapat dom till rätt längd, går väl inte att värma dom som hedleriga rep antar jag.

    och vilka längder är vettigt att börja med?
    tänker mej att det som man börjar att använda till är att knyta armar och ben till säng benen.

    Först tänkte jag köpa 30 meters, men ser nu att det finns i 10 meters, då kanske man inte behöver kapa dom? 

  • HasseA

    Det går säkert att modifiera grejerna vad gäller låsen. 

    Som sagt, om rep kommer glida mot hud (när man knyter, då, när man drar igenom några meter genom nån ögla), då bränner vissa typer av rep mycket mer än andra, tex plast/polyester. Det märker du lätt om du provar. Och det ska man passa sig för, det är inte det man vill ska hända, kan göra riktigt ont. Jaha, så du har kollat bloggen, kul. Jag känner mig som en nybörjare fortfarande, men idéer kan man ju få iaf.

    Jag har kapat till 4-meterslängder, de räcker bra till att snurra runt en arm/fotled 6-7 varv, och sen bort till någon fästpunkt. Flagglinan har jag bränt ändarna på, den där du länkade till verkar de ju tejpa.

     

  • Anonym (KinkyDreams)

    Jag bytte till dom här istället,
    Ska komplettera med kedjor och karbin hakar.



     
    Den jag länkar till är mjukare gjord av 3-slaget polyestersilke

    är det inte poyester i den du har? tänkte på om det går att värma ändarna så måste det ju vara plast aktigt
    http://www.biltema.se/sv/Bat/Rep/Tagvirke/Flagglina-251035/ 

    Såg på darkside lite tips på hur man kunde binda ändarna av repet,
    om jag inte köper sånt som går att fixa med tändare som du gjort.

    mm längtar redan till grejorna kommer hem..
     
  • Anonym (KinkyDreams)

    Japp var till bygg firman,

    Dom hade flagglina som var mjuk och fin.

    Så blir till att fixa till dom lite nu bara..

    Blir nog inte skarpt läge ikväll ut fixar lite remsor av lakan, till säng halmen.

    Men efteråt ska jag ta och prova att knyta lite måste övas..

  • HasseA
    Anonym (KinkyDreams) skrev 2013-04-22 16:25:59 följande:
    Jag bytte till dom här istället,
    Ska komplettera med kedjor och karbin hakar.

     


     
    Den jag länkar till är mjukare gjord av 3-slaget polyestersilke

    är det inte poyester i den du har? tänkte på om det går att värma ändarna så måste det ju vara plast aktigt
    www.biltema.se/sv/Bat/Rep/Tagvirke/Flagglina-...

    Såg på darkside lite tips på hur man kunde binda ändarna av repet,
    om jag inte köper sånt som går att fixa med tändare som du gjort.

    mm längtar redan till grejorna kommer hem..
     
    Ser nu att ett svar jag skrev idag inte är här. Jag skrev i korthet att jag nog blandar ihop materialen i repen. En del mer plastiga bränns, men flagglinan vi har ser ut som den du länkade till nu.

    Och så skrev jag grattis igen, och att jag verkligen tror att det kan komma mycket gott ur en sån här sak. Inte bara bondaget i sig, och inte bara sexet heller, men att man öppnar sig för varandra mer, kommer varandra närmare, det blir mer tillit osv. Mer "vi"-känsla. En massa bra grejer.
  • Anonym (KinkyDreams)
    HasseA skrev 2013-04-22 22:20:25 följande:
    Ser nu att ett svar jag skrev idag inte är här. Jag skrev i korthet att jag nog blandar ihop materialen i repen. En del mer plastiga bränns, men flagglinan vi har ser ut som den du länkade till nu.

    Och så skrev jag grattis igen, och att jag verkligen tror att det kan komma mycket gott ur en sån här sak. Inte bara bondaget i sig, och inte bara sexet heller, men att man öppnar sig för varandra mer, kommer varandra närmare, det blir mer tillit osv. Mer "vi"-känsla. En massa bra grejer.
    Hade en trevlig kväll,
    Som avslutades med träning av knutar,

    Den över handleden var inget problem, men att följa Youtube klippet med för att fästa i sängbenet var krångligare,
    var säkert för att det var en film och inte bilder,
    svårt att hänga med när man testade, specielt när man körde på telefonen.

    Men tillslut satt hon fast där, och det tyckte hon om.
    Spände lite för hårt i armleden, och gjorde jag den lösare så satt dom inte bra,
    får testa lite till, annars får det bli grövre rep.

    Tackar för tipsen du har på din blogg Hasse,
    och för dom fina orden,
    Vi har precis haft en vänding i vårat förhållade som skapat ett större förtroende och öppenhet
    och iom dom här ny upptäckterna så kommer det här bara att gå uppåt.
Svar på tråden Tips? Bondage leksaker