• Sanktb

    vågar inte berätta att jag är gravid

    Jag är gravid och väntar fjärde barnet, jag är glad och lycklig. Men..blir så ledsen när jag ser reaktioner när man berättar om graviditeten. Har bara berättat för min mamma än och hon hörde knappt vad jag sa, tror hon hamnade i någon slags chock. Hon sa inte grattis utan bara va? Sen ville hon åka hem. Vi står inte varann nära och hon har varit barnvakt 2 gånger på 10 år. Jag har aldrig haft som krav/ förväntning att hon ska hjälpa mig med barnen eller något annat i livet så jag har lite svårt för hennes reaktion. Ångrar att jag berättade för henne och kommer inte att delge henne något i fortsättningen.

  • Svar på tråden vågar inte berätta att jag är gravid
  • Trodetellerej

    Bry dig inte om vad andra tycker! Så länge man vill och klarar av att ta hand om dem så spelar det ingen som helst roll hur många man har ! Hur ja man inte vilja ha fler att älska om livet tillåter:)

  • Sanktb
    dogcatbird skrev 2013-04-23 08:33:15 följande:
    Du skriver reaktioner. Men ännu är det ju bara en person som du har berättat för. 

     

    ja därför att jag har fått en reaktion men i mitt inre så håller jag på att förbereda mig för reaktioner och det är tråkigt att behöva förklara sig.
  • Sanktb
    dogcatbird skrev 2013-04-23 08:39:43 följande:
    Hur tog "folk" emot beskedet om trean? Var de likadana då?

    Trean blev varmt välkommen.
  • Sanktb
    Trodetellerej skrev 2013-04-23 08:37:36 följande:
    Bry dig inte om vad andra tycker! Så länge man vill och klarar av att ta hand om dem så spelar det ingen som helst roll hur många man har ! Hur ja man inte vilja ha fler att älska om livet tillåter:)
    Så känner jag med och jag önskar jag inte skulle bry mig. Men.. så jag funderar på att inte berätta för någon utan alla får se det själva och då fråga.
  • Fia02

    Känner exakt igen mig i det du skriver. Är oxå gravid med nr 4. Har herättat för några vänner samt min chef. Gick faktiskt bättre än väntat! Men vågar inte berätta för mina föräldrar! De kommer få en chock och de tycker redan att vi har sååå många barn. Får heller aldrig någon hjäkp av dem, så de behöver ju inte oroa sig att det blir mer jobb för dem nu än tidigare. När är det dags för er? Stort lycka till och Grattis!!

  • Hakuna Matata

    Väntar också fjärde. Min mamma har inte gratulerat eller ens kontaktat mig. Hon fick meddelandet på fb. Mina föräldrar har aldrig varit barnvakt. Känns skitdåligt.

  • Sanktb
    Fia02 skrev 2013-04-23 13:23:44 följande:
    Känner exakt igen mig i det du skriver. Är oxå gravid med nr 4. Har herättat för några vänner samt min chef. Gick faktiskt bättre än väntat! Men vågar inte berätta för mina föräldrar! De kommer få en chock och de tycker redan att vi har sååå många barn. Får heller aldrig någon hjäkp av dem, så de behöver ju inte oroa sig att det blir mer jobb för dem nu än tidigare. När är det dags för er? Stort lycka till och Grattis!!

    Tack. Jag är beräknad till 6 december. Vilken vecka är du i?
  • Sanktb
    Hakuna Matata skrev 2013-04-23 13:34:24 följande:
    Väntar också fjärde. Min mamma har inte gratulerat eller ens kontaktat mig. Hon fick meddelandet på fb. Mina föräldrar har aldrig varit barnvakt. Känns skitdåligt.

    Man blir chockad över att ens föräldrar kan göra så. Jag saknar inte mina föräldrar, de som personer. Men jag kan sakna rollen som en förälder kan fylla, typ någon att ringa till ibland. Att barnen skulle kunna fått växa upp med en mormor/morfar.
  • Sanktb

    Jag gick till en kurator för jag behövde hjälp med att tackla omgivningsreaktioner, hon sa att jag skulle svara - Det är mitt privatliv och det angår inte dej! Bara hoppas att jag törs det också:)

  • allie3

    En till som väntar fyran. Var lite orolig för att berätta för min mamma men de gick ok. Berätta först för min bästa kompis och syster för dom visste jag skulle bli glada. Min mamma hon verkade bli glad iaf. Men hon sa bara att hon hade inte heller tänkt skaffa fyra barn men så bli det ibland.

    Grattis till era fyror

    Själv har jag bf i början av december tror jag.

    Kan vara allt från 29/11-5/12. Är inte riktigt säker

  • Sanktb
    allie3 skrev 2013-04-25 07:19:26 följande:
    En till som väntar fyran. Var lite orolig för att berätta för min mamma men de gick ok. Berätta först för min bästa kompis och syster för dom visste jag skulle bli glada. Min mamma hon verkade bli glad iaf. Men hon sa bara att hon hade inte heller tänkt skaffa fyra barn men så bli det ibland.

    Grattis till era fyror
    Själv har jag bf i början av december tror jag.
    Kan vara allt från 29/11-5/12. Är inte riktigt säker

    Grattis!! Vad skönt att dina mamma hade inställningen att ibland blir det inte som man tänkt sig men det blir väldigt bra ändå..och att hon själv har fått fyra.
  • Hakuna Matata

    Jag är snart i v 22, beräknad den 6 sept. Min mamma har vetat om det i ca 2 mån nu.
    Inte ett ljud från henne. Hon har själv fyra barn.

    Men svärmor har sagt att hon inte tycker att vi ska ha fler, för att vi är så många redan. Hon har bara två barnbarn. Det här är sambons och mitt första gemensamma. Kan säga att hon blir den sista att få reda på graviditeten! 

    Jag har också en kurator att prata med, två st till och med. De är mycket värdiga ersättare för mina urdåliga förebilder till mor och svärmor. 

    STORT GRATTIS TILL ETA FYROR!!! Solig
    Jag är glad att ni finns och att det är fler än mig som ska få <MASSOR> av barn. Ha ha..

  • sizzy

    likadant här väntar 5an och dom bara suckar och säger att nu får det då räcka. Notering måste göras på att dom ALDRIG varit barnvakt också utan handlar mer om att dom måste , känner sig tvingade att köpa ännu mer jul/födelse klappar. men men orka bry sig.


  • Sanktb

    Nu har jag berättat för två stycken, både sa grattis och det tyckte det var roligt. Det känns jätte bra, det var två stycken som står oss ganska så nära.

  • Sanktb

    Nu har jag kommit en bra bit in i graviditeten och det syns ganska så väl. Jag känner mig trygg och livet är underbart. Jag kan tackla av elaka människor som säger dumma saker. Med t ex vad tråkigt för dej att du känner så osv.

Svar på tråden vågar inte berätta att jag är gravid