• ExitSong

    Bärsele för tvillingar?

    Hej!

    Jag väntar tvilllingar och har en 1,5 åring sedan tidigare. Funderar på om det finns bärselar från  t ex Baby Björn som man kan bära två bebisar i? Bärsjal har jag aldrig riktigt känt mig trygg med, men en sele vore bra, även om man inte orkar bära två så länge innan de blir för stora. Hittar ingen på nätet någonstans.

    Nån som vet? :)

  • Svar på tråden Bärsele för tvillingar?
  • tilj75

    Jag vet att det finns men använde själv inte en sån. Vet att andra här på fl skrivit om det. Jag hade tvillingvagn med syskonsits till närmaste brorsan.

  • Flickan och kråkan

    Weego har ju en. Jag har ingen egen erfarenhet, men det verkar som om barnen sitter i ordentlig grodposition i alla fall. Däremot så verkar den inte så ergonomisk för bäraren - låter det vara osagt dock - men borde fungera första tiden. Sedan är det bästa ju att bära en på ryggen och en på mage. Har inte tvillingar, men två täta barn och har tandemburit en hel del. Som sagt, en på ryggen och en på mage men de behöver ju bli lite stadiga i nacken innan.

  • Sasssaa

    Vi köpte en weego bärsele till våra tvillingar som föddes i februari! Har använt den väldigt lite pga att det blir alldeles för tungt för ryggen att gå och bära båda samtidigt, man orkar inte många minuter! I efterhand insåg vi att det hade varit bättre att ha en vanlig bärsele för att kunna bära ett barn i den men samtidigt ha armarna fria! Man blir väldigt otymplig när man bär tvillingarna i weegon.. Skulle hellre rekommendera en vanlig bärsele som sagt:)

  • Flickan och kråkan
    Sasssaa skrev 2013-05-08 12:34:40 följande:
    Vi köpte en weego bärsele till våra tvillingar som föddes i februari! Har använt den väldigt lite pga att det blir alldeles för tungt för ryggen att gå och bära båda samtidigt, man orkar inte många minuter! I efterhand insåg vi att det hade varit bättre att ha en vanlig bärsele för att kunna bära ett barn i den men samtidigt ha armarna fria! Man blir väldigt otymplig när man bär tvillingarna i weegon.. Skulle hellre rekommendera en vanlig bärsele som sagt:)
    Och så fort de är stadiga i nacken kan man ha ett barn på mage och ett på ryggen. Helt annan viktfördelning då.
Svar på tråden Bärsele för tvillingar?