• Anonym (ung tjockis)

    Plus size-tjejer (gärna lite yngre), vart köper ni kläder?

    Jag är tjej, 25år gammal och har större storlek (ca strl 44-46 på överkroppen och 48-50 på underkroppen). Jag tycker det är oerhört svårt att hitta kläder. Jag tycker det är svårt att hitta kläder öht, men framförallt kläder som är snygga och inte kostar skjortan! (höhö) Jag vill gärna kunna klä mig lite ungdomligt och inte behöva betala 600kr för en tröja och 1000kr för ett par jeans.

    Så, ge mig gärna tips på butiker och hemsidor osv som säljer snygga plus size-kläder till vettiga priser! :)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-05 09:55
    ________________________________

    Några länkar

    www.newlook.com
    www.ellos.se
    www.halens.se
    www.lindex.se
    www.kappahl.se
    www.ahlens.se
    www.hm.com/se
    www.bonprix.se
    www.zizzi.dk
    www.zalando.se
    www.asos.com
    www.yoursclothing.co.uk
    www.forever21.com
    www.cellbes.se
    www.axparis.co.uk
    www.next.co.uk

  • Svar på tråden Plus size-tjejer (gärna lite yngre), vart köper ni kläder?
  • Felizia

    Bra fråga! Undrar också då jag är 1,62 och väger ca 70 kg och kan inte handla "vanliga" kläder... Jag vägrar att ha tunika

  • Anonym (ung tjockis)

    Haha skönt på sätt och vis att höra att jag inte är ensam om mitt problem. Jag hoppas att vi ska få lite bra svar :) Jag tycker det är oerhört dåligt utbud av större storlekar på kläder som är lite mer moderna och ungdomliga. Och priserna sedan, hujedamej! Betala flera hundra för en apful tunika som min mormor kanske skulle gilla.. nej tack!

  • Anonym (curvilicious)

    Är med 25, 1,62 lång. har 48/50 nertill men 40/42 upptill å smal midja så det blir konstig  med passformen. byxor måstye jag ha skärp i för de glipar alltid i rumpan. ha ju kardashian/j.lo rumpa med.. så ännu svårare. byxor köper jag ofta på rea på ellos /halens/josefsson å lägger lite mer på tröjor.

  • aldrigmer

    Nu är ju jag antik men......Zizzi? Näthandel är räddningen, en engelsk site och en norsk, kan ta reda på vad de heter om intresse finns. Jag är framför allt ute efter färg på kläderna, är oerhört trött på svart.

  • Anonym (ung tjockis)

    Jag har lite kläder från Zizzi, men jag tycker dom är lite dyra faktiskt. Zizzi är ett danskt märke, så på www.zizzi.dk kan man shoppa om man inte har någon butik i närheten :) Brukar även finnas lite på Ellos från Zizzi.

    Jag försökte köpa jeans från Ellos en gång. Kikade noga i deras storlekstabell och mätte noga. Fick hem byxorna och dom var alldeles för stora! Nåja, jag skickade tillbaka och bytte till en storlek mindre, en storlek, och dom var alldeles för små! Där var det ju pengar för frakt och returfrakt rätt i sjön och inga byxor.

    HM där jag bor har ingen avdelning med större kläder. Hittar aldrig något på Åhlens, Lindex eller Kappahl. Min räddning gällande jeans var Ica Maxi faktiskt. Fanns snygga i mörkblått och svart precis i min storlek (och större) och kostade 249/299kr. Nu har dom dock bytt leverantör och numera finns det inte större storlekar än strl 44, som jag inte kommer i.

    Banta, javisst, men jag vill ju inte gå naken medan jag gör det ;)

  • RoxXxylicious

    jag är en s.k plus size brutta och jag köper de flesta av mina kläder på kappahl, även vissa H&M kläder får jag på mig:P
    annars har alltid hemsidor inspirerat mig . bonprix är en kanonsida eftersom nästan alla deras plagg är gjorda i stretch och faller mig pladask i smaken:)

  • Anonym (ung tjockis)
    Anna Hbg skrev 2013-05-04 23:17:26 följande:
    Jag hittar jättefina och moderna kläder på newlook.com och asos.com =) Finns även en sida som heter fatshionistas.se där de har massor med länkar till sajter med snygga plus kläder =)
    newlook var ny för mig, ska kika in där :) asos har jag handlat lite från, men det jag tycker är fint där brukar vara det dyraste :P haha
Svar på tråden Plus size-tjejer (gärna lite yngre), vart köper ni kläder?