• Anonym (oroli­g kille)
    Äldre 5 May 23:10
    8294 visningar
    9 svar
    9
    8294

    Hur visar man någon förtroende?

    Hej! (hittade inget bättre ämne så det får bli såhär...)

    Jag har ett problem som jag hoppas att jag kan få hjälp med, och få lite seriösa tips från de som varit i liknande situationer. 

    Träffade en tjej för cirka 1,5 månad sedan. I början var det jättebra och vi umgicks endel, hade väldigt mysigt tillsammans och det hela funkade okej.

    Nu efter ett tag så har hon blivit väldigt tveksam till mig, hon tror inte att jag tycker om henne, hon verkar inte lita på mig och hon tror att  jag träffar andra (viket jag gjorde första gången vi träffades, men inte gör längre). Hon har helt enkelt inte något förtroende för mig. Hon säger att hon tidigare blivit "bränd" och har svårt att lita på killar.

    Så min fråga till er: Hur ska jag göra för att få henne att kunna lita på mig och lita på det jag säger är sant? Är det bara att låta personen ha tid för sig själv eller ska jag höra av mig? Någon som har erfarenhet av liknande, och då varit tjejen i samma situation?

    Vill verkligen att detta ska lösa sig, för det är en underbar tjej som jag verkligen vill vara seriös med.....           

  • Svar på tråden Hur visar man någon förtroende?
  • Äldre 5 May 23:21
    #1

    Visa henne att du vill vara med henne. Hör av dig till henne! Bjud ut henne på dejt och hitta på roliga saker. Tids nog kommer hon nog att lita på dig! Var bara ärlig och visa vad du vill. Lycka till!

  • Äldre 5 May 23:25
    #2

    Hej ts

    Du kan aldrig bevisa på något sätt att du är rätt för henne. Du kan dock på en bråkdelen av en sekund övertyga att du är fel för henne.

    Det enda är att visa och tala om vad du känner för henne. Ofta. Jag tror att hon hela tiden tror det kommer ta slut, så du behöver visa att det inte är så. Kommunikation är väldigt viktigt, så du behöver prata med henne. Räta ut frågetecken, släck hennes tvivel när du märker de kommer.

     

  • Trust me
    Äldre 5 May 23:48
    #3

    Tala sanning! Det är allt du kan göra.

    Hon måste finna i sig själv att lita på dig. Det enda du kan göra är att vara ärlig. Räcker inte det för henne så tycker jag du ska lämna henne på en gång. Du kan inte inleda en relation med någon som inte litar på dig till 100%. Du kommer få ägna resten av er tid tillsammans att bevisa att du är att lita på.

    Nej, hon kan egentligen inte lita på dig. Du kan nämligen inte garantera att du kommer stanna hos henne för evigt. Behöver hon såna garantier ställer hon omöjliga krav och är inte vuxen/mogen nog att ha en relation.

    Fundera ordentligt på om du vill försöka med denna kvinna. Jag hör en massa varningssignaler.


    Jag vill dig bara väl, lita på mig.
  • Anonym (a)
    Äldre 6 May 00:04
    #4

    Visa henne denna tråden Glad

  • Anonym (ung)
    Äldre 6 May 10:46
    #5
    Trust me skrev 2013-05-05 23:48:26 följande:
    Tala sanning! Det är allt du kan göra.

    Hon måste finna i sig själv att lita på dig. Det enda du kan göra är att vara ärlig. Räcker inte det för henne så tycker jag du ska lämna henne på en gång. Du kan inte inleda en relation med någon som inte litar på dig till 100%. Du kommer få ägna resten av er tid tillsammans att bevisa att du är att lita på.

    Nej, hon kan egentligen inte lita på dig. Du kan nämligen inte garantera att du kommer stanna hos henne för evigt. Behöver hon såna garantier ställer hon omöjliga krav och är inte vuxen/mogen nog att ha en relation.

    Fundera ordentligt på om du vill försöka med denna kvinna. Jag hör en massa varningssignaler.
    Är det så?
    Jag har insett att jag aldrig mer någonsin någonsin kan lita på min kille, men vi är trots det tillsammans och glada.
    Jag har sagt det till honom, han sa 'om det är så så är det så, det är värt det'.
    Och det är väl lite så jag också känner det. Han som person är värd det, tilliten blir bättre trots att jag gett upp hoppet om att någonsin komma i mål.
    Gett upp drömmen om det där tillitsfulla öppna förhållandet där man åker iväg på olika håll under helgerna och bara gläds åt varandra.
    Som jag vill ha, som jag fungerade en gång i tiden.

    Har jag tänkt / valt fel? 
  • Äldre 6 May 22:21
    #6
    Anonym (ung) skrev 2013-05-06 10:46:20 följande:
    Är det så?
    Jag har insett att jag aldrig mer någonsin någonsin kan lita på min kille, men vi är trots det tillsammans och glada.
    Jag har sagt det till honom, han sa 'om det är så så är det så, det är värt det'.
    Och det är väl lite så jag också känner det. Han som person är värd det, tilliten blir bättre trots att jag gett upp hoppet om att någonsin komma i mål.
    Gett upp drömmen om det där tillitsfulla öppna förhållandet där man åker iväg på olika håll under helgerna och bara gläds åt varandra.
    Som jag vill ha, som jag fungerade en gång i tiden.

    Har jag tänkt / valt fel? 

    Låter lite konstigt tycker jag..... Jag skulle nog ha svårt att leva med någon som jag inte kan lita på. Går du runt med en klump i magen hela tiden nu då? Oroar dig varje dag?

    Hoppas och tror fortfarande på en sorts relation där man kan lita på varandra. Men desto äldre jag blir, desto mer tveksam till det blir jag.... 
  • Anonym (fevn)
    Äldre 7 May 00:10
    #7
    Anonym (ung) skrev 2013-05-06 10:46:20 följande:
    Är det så?
    Jag har insett att jag aldrig mer någonsin någonsin kan lita på min kille, men vi är trots det tillsammans och glada.
    Jag har sagt det till honom, han sa 'om det är så så är det så, det är värt det'.
    Och det är väl lite så jag också känner det. Han som person är värd det, tilliten blir bättre trots att jag gett upp hoppet om att någonsin komma i mål.
    Gett upp drömmen om det där tillitsfulla öppna förhållandet där man åker iväg på olika håll under helgerna och bara gläds åt varandra.
    Som jag vill ha, som jag fungerade en gång i tiden.

    Har jag tänkt / valt fel? 
    Det blir bättre! Framförallt när du själv inser att du inte kan belasta andra personer det du vart med om. Det är inte han som ska få dig att lita igen, det är du som måste släppa det gamla och känna dig värd. Terapi behöver du om du inte kan släppa iväg din kille på egna nöjen. Man kan inte binda någon på det sättet. Om han inte är att lita på, så kommer han att göra vad han vill oavsett om du binder honom eller ej. Njut av stunden utan att förpesta det med dina gamla tankar. Ingen kan garantera dig evig kärlek eller att aldrig såra dig. Du kan bara hoppas att det blir så under förutsättningen att du valt en stabil kille med lika värderingar som du.
  • Anonym (a)
    Äldre 7 May 00:23
    #8
    Om du älskar någon, släpp henne fri...

    Om du älskar någon, släpp henne fri...
    Om hon kommer tillbaka, är hon din,
    om inte, var hon aldrig din...

    Pessimisten
    Om du älskar någon, släpp henne fri...
    Om hon kommer tillbaka, är hon din,
    om inte, som förväntat, var hon aldrig din...

    Optimisten
    Om du älskar någon, släpp henne fri...
    Var inte orolig, hon kommer tillbaka.

    Misstänksam
    Om du älskar någon, släpp henne fri...
    Om hon kommer tillbaka, fråga varför.

    Kontrollbehov
    Om du älskar någon, släpp henne fri...
    Men se till att någon håller koll på henne.

    Osäker
    Om du älskar någon... är du säker på det förresten?

    Gör-det-själv
    Om du älskar någon, släpp henne fri...
    Om hon kommer tillbaka, är hon din,
    om inte, gå och hämta henne.

    Otålig
    Om du älskar någon, släpp henne fri...
    Om hon inte kommer tillbaka inom ett tag, glöm henne.

    Tålmodig
    Om du älskar någon, släpp henne fri...
    Om hon inte kommer tillbaka,
    fortsätt att vänta tills hon gör det.

    Verkligheten
    Om du älskar något, släpp det fritt...
    Om det kommer tillbaka, är det ditt,
    om inte, var det aldrig ditt...

    ...men om det bara sitter i ditt vardagsrum, stökar runt bland dina saker, äter upp din mat, använder din telefon, tar dina pengar och aldrig uppför sig som om att du släppt det fritt från första början, är du antingen gift med det eller så har du satt fanskapet till världen!
  • Äldre 24 Oct 18:22
    #9

    Jag tycker du ska höra av dig och umgås med henne och åtminstone vara schysst och vara på hennes sida när hon har det svårt

Svar på tråden Hur visar man någon förtroende?