• Äldre 6 May 16:19
    11838 visningar
    8 svar
    8
    11838

    Hur handtvätta bh?

    Jag har en svart amningsbh jag behöver tvätta nu, undrar hur man går till väga och om man kan använda vanligt Ariel tvättmedel i pulverform? 

  • Svar på tråden Hur handtvätta bh?
  • Merced­ez
    Äldre 6 May 16:21
    #1

    Svar=ja

  • Äldre 6 May 16:23
    #2

    Ok.. Hur gör man då? Hur mycket tvättmedel ska jag använda i tex handfatet? Hur mycket vatten? 

  • Merced­ez
    Äldre 6 May 16:24
    #3
    Ssjag skrev 2013-05-06 16:23:30 följande:
    Ok.. Hur gör man då? Hur mycket tvättmedel ska jag använda i tex handfatet? Hur mycket vatten? 

    Läs dosering på tvättmedelsförpackningen
  • Nyfike­n gul
    Äldre 6 May 16:34
    #4

    oftast står det på tvättmedelsförpackningen hur man handtvättar

    annars kan man ju prova sig fram också, jag brukar bara höfta lite.  Häll upp hela handfatet med hett vatten  och lägg ner bh:n så den blir blöt.  häll/strö tvättmedel i vattnet och gnussa sen bh:n med vattnet och tvättmedlet så den blir löddrig.  Gnussa tills du tycker att det känns rent. Skölj ur med rent hett vatten.  Häng på tork.


    Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Äldre 6 May 21:35
    #5

    Eller så kan man chansa och köra den i maskin. Det gör jag med alla bh-ar (både vanliga och amnings-bh), orkar inte handtvätta längre. Lägger dem i varsin tvättpåse och kör på 40 grader, funkar jättebra!

  • Tjolan­ta
    Äldre 6 May 21:38
    #6
    Havsluft skrev 2013-05-06 21:35:11 följande:
    Eller så kan man chansa och köra den i maskin. Det gör jag med alla bh-ar (både vanliga och amnings-bh), orkar inte handtvätta längre. Lägger dem i varsin tvättpåse och kör på 40 grader, funkar jättebra!

    Det gör jag också
  • Barnla­ngtan
    Äldre 6 May 21:47
    #7
    Ssjag skrev 2013-05-06 16:23:30 följande:
    Ok.. Hur gör man då? Hur mycket tvättmedel ska jag använda i tex handfatet? Hur mycket vatten? 
    Jag brukar alltid tvätta mina BHar i handfatet (dock inga amningsBHar - än).

    Jag tvättar mina BHar i handfatet i toan (rengör givetvis handfatet innan tvätt av BHar).

    Strör först lite pulver på botten av handfatet, ungefär motsvarande en halv tesked. Sedan fyller jag halva handfatet med varmt vatten. Tar sedan BH för BH och tvättar runt det. Avslutar med att skölja ur dem noga. Kliande bröst är inte kul
    ᔕᙓᓰᔓᙓ ☂ᖺᙓ ᗪᗩ૪
Svar på tråden Hur handtvätta bh?