• LillaJag76

    Circadin

    Hej
    Elin har fått circadin utskrivet, sköterskan sa att det inte ingår i högkostnadsskyddet. Jag undrar vad det kostar. Bor i Södermanland.


  • Svar på tråden Circadin
  • Vertigo

    Trodde faktiskt att priset var samma överallt men det verkar åtminstone inte skilja så mycket  Glad 
    Bor i Halland f.ö. 

  • Erika77

    Eller så skriver läkaren en ansökan till Landstinget om att medicinen skall bekostas av dom och så får man dom gratis.

  • Little Ms Chatterbox
    Erika77 skrev 2013-05-09 07:44:01 följande:
    Eller så skriver läkaren en ansökan till Landstinget om att medicinen skall bekostas av dom och så får man dom gratis.
    Det är nog olika från landsting till landsting, vårt gjorde det förr för vår dotter som behövde Losec men se slutade de med det. 
    Vi försökte med det när sonen fick Circadin, fast la kanske inte fram det rätt för jag hade hört av någon att läkaren skulle skriva intyg eller nåt för att lämna till Apoteket om att det skulle ingå i högkostnadsskyddet men det ville han inte så vi tog det då genom VB som sagt. Då kom vi ju upp i 25% i merkostnader men den summan täckte ju bara summan för just Circadin och då blev det minus i slutändan för de andra saker vi hade med i merkostnadsdelen, men lite är ju bättre än inget. Vi hade ju tagit den summan vilket som, han måste ju sova, kosta vad det vill liksom. 

    TS, försök gärna, det finns kanske i ert landsting men om inte så ta upp det i VB under merkostnader.

    Ha en bra dagSolig 
  • Elin 885

    229 kr typ för 30 tabletter betalar jag.
    jag har testat alla som är inom högkostnadsskyddet men blir som en zombie dagen efter,


    Jag har ADHD/AS/DYSLEXI, men jag är snäll egentligen =)
  • Flejsboden

    vi betalar 213 kr för 30 st, vi har det som merkostnad på vårdbidraget då det bara räcker i 10 dagar (3 tabl om dagen) vi har också testat allt som går (och får) testas till vår dotter.

  • Little Ms Chatterbox
    Flejsboden skrev 2013-05-13 12:07:12 följande:
    vi betalar 213 kr för 30 st, vi har det som merkostnad på vårdbidraget då det bara räcker i 10 dagar (3 tabl om dagen) vi har också testat allt som går (och får) testas till vår dotter.
    Har ni både Circadin och rent Melatonin i droppar? Har hört om någon som kombinerar de båda för att få tillräcklig effekt för att barnet ska sova någorlunda bra. Barnet har riktigt svåra sömnstörningar och autism.  
  • Flejsboden
    Little Ms Chatterbox skrev 2013-05-13 13:06:15 följande:
    Har ni både Circadin och rent Melatonin i droppar? Har hört om någon som kombinerar de båda för att få tillräcklig effekt för att barnet ska sova någorlunda bra. Barnet har riktigt svåra sömnstörningar och autism.  

    vi har nu 3 tabl circadin och 15 droppar theralen. innan har vi kört på melatonin 3 mg (kapslar) 3 tabl dagligen. 
    det hjälper inte mycket men sover iaf en, två timmar mer än innan.

    vi har även testat atarax, lergigan, nosnan utan någon framgång :(

    hon har också en svår diognoserad sömnstörning och just nu finns det inte så mycket mer medicin vi kan testa. hon e bara 4½.
    hur gammal e ditt barn?

    hoppas du fick svar på frågan :)           
Svar på tråden Circadin