• Neni87

    Gravid trots kopparspiral?

    Hej! Jag har haft min spiral i ett år men nu senaste veckorna har jag känt lite lätt illamående,svullna och ömma bröst ,trötthet samt ökad aptit. Jag kände mig svimfärdig och helt yr igår med. Jag har haft min mens varje månad men senaste tre månaderna har den varit väldigt oregelbunden och kommit två veckor innan jag brukar ha mens. Kan jag vara gravid?


  • Svar på tråden Gravid trots kopparspiral?
  • enlitenlängtan

    Hej! Jag har också kopparspiral och har vid flertalet tillfällen mått som du och då tagit massvis med graviditetstest som alla varit negativa. Fastän jag varit övertygad om att jag måste vara gravid så har jag haft fel varje gång. För min del visade sig en del av mina symtom bero på magkatarr och vissa andra av mina symtom har jag fortfarande inte fått någon annan förklaring än att det måste vara hormonellt. Det enda sättet du kan veta säkert är förstås att ta ett graviditetstest, för det händer faktiskt då och då att kvinnor blir gravida trots kopparspiral.

  • Neni87

    Ok tack för svaret. Magkatarr har jag emellanåt men det är mer en huggande smärta i magen o man känner sig tom på mat i magen trots att man ätit men äter man blir de värre så tror inte jag har magkatarr. Det är just stt mina bröst är ömma o att jag mår illa som bekymrar mig. Jag har varit gravid innan men då har meneden uteblivit s gjort att jag varit 100 på att jag är gravid utan att ens behövs ta ett test och att jag mått extremt illa.

    Min kille har kommit i mig en gång o de va i november typ annars kommer gam aldrig i mig.

  • enlitenlängtan

    Jag mådde sjukt illa när min magkatarr var som värst. Det jag däremot inte kunde förklara var värken och ibland till och med smärtan i brösten och de gånger jag blev alldeles yr. Har fortfarande ingen förklaring på varför jag fick så av och till, men gravid är jag tyvärr inte för det :(

  • Neni87

    Jag vill inte vara gravid men vill ändå veta vad de kan vara för fel. Växte dina bröst med?

  • enlitenlängtan
    Neni87 skrev 2013-05-13 22:02:51 följande:
    Jag vill inte vara gravid men vill ändå veta vad de kan vara för fel. Växte dina bröst med?

    Inte varje gång men en gång minns jag att jag tyckte de både svällde och blev mer ådriga, men sen kom mensen till sist ändå. Har du testat dig?
Svar på tråden Gravid trots kopparspiral?