• Äldre 17 May 13:41
    1897 visningar
    1 svar
    1
    1897

    Kan allergi ge dessa symptom?

    Hej, har haft en väldigt vag skärande smärta i halsen samt en torr klump känsla kombinerat med grönt/gult slem i över 4 veckor nu.
    Detta kommer och går under dagen, ibland känner jag inget alls och ibland en löjligt vag skärande smärta tillsammans med den lilla klump/torra känslan i halsen.
    Jag har även under dessa 4 veckor haft ett grönt/gult slem om jag harklar mig, mindre senare på dagen.
    På morgonen harklar jag oftast upp en klump av skiten.
    Jag fick även för 8 dagar sedan några konstiga utslag/flåsor i halsen, 2 av dom har under perioden "gått sönder" och sedan gått tillbaka till hur dom såg ut innan.
    Så, kan detta vara allergi eller är det något enormt seglivat virus? 
    Utöver detta så har jag känt mig frisk som en nötkärna hela perioden.
    Jag börjar ordagrant bli galen här, tränar normalt sätt 5 dagar i veckan och nu har jag inte lyft en vikt på 30 dagar, känns som allt man kämpat för sakta och säkert tynar bort pga den här skiten... 
    Här är en bild på halsen, ber om ursäkt för dom mindre fina tänderna, nyvaken + kaffe och morgonsnus lämnar en mindre mysig syn och lukt i munnen.
    http://i.imgur.com/z7ngSto.jpg
  • Svar på tråden Kan allergi ge dessa symptom?
  • Äldre 23 May 22:58
    #1

    Hej! Svårt att svara på men visst skulle det kunna vara känslighet för pollen som du beskriver. Trötthet och besvär från luftvägarna är i så fall vanligt. Däremot tycker jag att du ska be läkare bedöma prickarna i halsen så att du inte går och har en infektion som kan behandlas.
    vänliga hälsningar Anitha 

Svar på tråden Kan allergi ge dessa symptom?