• Anonym (besat­t)
    Äldre 17 May 14:46
    31063 visningar
    85 svar
    85
    31063

    Kan inte sluta tänka på en kille. Hur fan får man honom bortraderad ur huvudet??

    Behöver er hjälp..
    Detta äter upp mig inifrån. OK, för att göra en lång historia kort.
    Har en killkompis. Eller vi var bra vänner för ett par årsedan. Sedan kom vi ifrån varandra. Fick åter upp kontakten igen via fb för ca 2 årsedan. Då, kände jag bara och har alltid bara känt att vi är kompisar. Absolut inget mer från mitt håll. Däremot har jag känt att han haft ett gott öga för mig.  Och har lite trott att han är intresserad av mig. Men visst, jag kan ha helt fel. Eller så funderar jag på nu om jag tolkat allt detta fel. Han kanske aldrig ens vart intresserad, men isåfall gör jag kraftiga felbedömingar av min omgivning. 
    Hur som, så hände det. För ca 1 årsedan blev jag intresserad av honom. Helt plötsligt så bara vände det. Helt plötsligt var Jag den som verkade mera på och intresserad. Och vad händer, jo då känns det som att han är den som längre inte är intresserad. Nähä. Tji fick jag. Vill tillägga att vi har knappt träffats sedan vi fick upp kontakten igen. Direkt efter att vi fick upp kontakt igen för ca 2 årsedan så började vi snacka via fb. Vi tog en fika direkt efter det. Sen har vi hela tiden mejlat fram o tillbaka på facebook. Sen plötsligt blev jag "kär" i honom, utan att ens träffast på jättelänge utan enbart baserat på våra mejl via facebook. Han fick mig att skratta och må bra. En kväll dock, så var vi ute, på samma uteställe och då av någon märklig anledning så var han jätteotrevlig mot mig. Helt tvärtemot när vi mejlat via facebook!!Han bad om ursäkt och har fortsatt höra av sig. Sen kände jag att jag vill ställa honom mot väggen och fråga om han var intresserad av mig, mer än bara kompis. Fick dra ur honom det  ( via facebook )men då sa att han inte har var kär i mig. Ok tänkte jag. Efter det blev jag som ännu mer besatt av honom. Vill. Ha. Honom. Som. Fan. 
    Vi fortsatt mejla via facebook. Sen började vi tjafsa lite. Och tappade kontakten då jag kände att jag var tvungen att bryta eftersom jag ville nåt mer, mer han verkade aldrig vilja ses då jag frågade om vi skulle fika flera gånger. Hela tiden, "kan inte". 
    Så, fick vi kontakt igen i höstas. Jag började skriva till honom, vi blev vänner. Jag har legat på o skrivit några gånger o han har alltid svarat. har frågat om han ville fika. Men icke sa nicke. Så vid årsskiftet "lade jag ner" honom. Tills nu. Nu har han skrivit några gånger till mig inom loppet av bara ett par veckor. Alltid vart han som skrivit först. Jag har inte legat på alls. Inte ens frågat om vi ska fika.
    Nu till problemet. Vad göra?Nu har det kommit till den punkten där jag åter blivit besatt av honom. Tänker på honom. Hela tiden. Hoppas och längtar och väntar tills han skriva till mig på facebook. Suck. Detta tar så mkt energi och är så jobbigt. Vill så gärna att han ska föreslå att vi ska fika men känns som det måste komma från mig. Men ärligt, jag vågar inte utsätta mig för det, igen. Vill inte det!
    Så hur gör jag? Jag inser ju att detta är helt galet eller vad man ska säga. Vi har knappt setts, bara mejlat via facebook. Jag hoppas och inbillar mig o tror att han kanske är intresserad men vågar inte ta initiativ. Samtidigt som jag inte vill fråga om vi ska ses igen...

    Seriöst, allt jag vill är att bara få ut honom ur huvudet. Inte tänka på honom. Tror tyvärr det är det bästa. Önska jag kunde  INSE att NEJ, HAN VILL INTE HA MIG. HAN ÄR INTE INTRESSERAD.
    MEN det går inte. För jag tror att han är intresserad men bara spelar svår. Ja jag verkar ha stora problem att fatta detta - att han kanske inte alls är intresserad.

    Hjälp mig. What to do?
    Att föreslå en fika eller att ses, nej det vill jag inte. Det kommer bara få motsatt effekt. Bäst av allt är bara att glömma och gå vidare MEN  HUR FAN GÖR MAN???? Och när jag precis glömt honom, ja då kommer han vara på som fan igen. Bara vet det.
    Enda sättet att glömma honom helt som jag gjorde lite förra sommaren var att "tjafsa med honom" och så slutar vi som ovänner och blockar han på facebook MEN där vill jag inte hamna igen. 
    Men nu orkar jag inte mera! Så här vill jag inte ha det! Mår inget bra av detta. HUR FAN GÖR MAN???
    NÅGON?
    Och nej, jag är inte 19 år. Är en 31-åring kvinna. Vilket man knappt kan tro i detta fallet  

  • Svar på tråden Kan inte sluta tänka på en kille. Hur fan får man honom bortraderad ur huvudet??
  • Äldre 17 May 14:54
    #1

    Du frågar om han är intresserad av något mer än vänskap. Säger han ja, så grejt! Säger han nej så deleta honom från facebook och sluta kontakta honom.

  • Anonym (besat­t) Trådstartaren
    Äldre 17 May 14:56
    #2
    Fia 28 skrev 2013-05-17 14:54:57 följande:
    Du frågar om han är intresserad av något mer än vänskap. Säger han ja, så grejt! Säger han nej så deleta honom från facebook och sluta kontakta honom.
    Hm.. vågar inte fråga. Vill inte fråga. 
    Vill inte heller deleta honom från fb.
    Vill inte att han ska få nån reaktion från mig alls.

    Vill bara glömma. Hur göra? Utan "inblandning" från hans sida? 
  • Äldre 17 May 14:59
    #3
    Anonym (besatt) skrev 2013-05-17 14:56:08 följande:
    Hm.. vågar inte fråga. Vill inte fråga. 
    Vill inte heller deleta honom från fb.
    Vill inte att han ska få nån reaktion från mig alls.

    Vill bara glömma. Hur göra? Utan "inblandning" från hans sida? 
    Fortsätter ni träffas eller prata via facebook så tror jag inte att något kommer ändra.
  • Anonym (tyvär­r)
    Äldre 17 May 15:16
    #4

    Spela svår? I flera år? nä tyvärr, det tror jag inte.

  • Anonym (besat­t) Trådstartaren
    Äldre 17 May 15:24
    #5
    Anonym (tyvärr) skrev 2013-05-17 15:16:43 följande:
    Spela svår? I flera år? nä tyvärr, det tror jag inte.
    Nja inte i flera år.. det var ju först för ca 1 årsedan jag började fatta tycke för han. O då upplevde jag det som att han fattade det... och kanske svalnade..? Fast å andra sidan, om man är intresserad, o sen det blir besvarat... då  borde det väl inte leda till svalnat intresse? kan man tycka.. fast visst kan det bli så, har hänt mig... fast då e det mera att man kanske blir "rädd"... men ändå.. du har nog rätt. 
    Men det är säkert så att jag bara förstorat allt i mitt hvuud, och inbillar mig en massa saker... ungefär det jag behöver få bekräftat här kanske för att kunna släppa och gå vidare...?  
  • Anonym (besat­t) Trådstartaren
    Äldre 17 May 15:25
    #6
    Fia 28 skrev 2013-05-17 14:59:22 följande:
    Fortsätter ni träffas eller prata via facebook så tror jag inte att något kommer ändra.
    Säkert är det så.
    Och det är det jag vill unvika, att leva i villfarelsen av att tro att "han vill ha mig". Rent intellektuellt kan jag ju säga det till att, att så inte är fallet. Men det verkar inte gå in i skallen på ett rent känslomässigt plan - jag är trögfattad uppenbarligen  
  • Anonym (pio)
    Äldre 17 May 15:26
    #7
    Anonym (besatt) skrev 2013-05-17 14:56:08 följande:
    Hm.. vågar inte fråga. Vill inte fråga. 
    Vill inte heller deleta honom från fb.
    Vill inte att han ska få nån reaktion från mig alls.

    Vill bara glömma. Hur göra? Utan "inblandning" från hans sida? 

    Nehepp, fråga inte då.

    Men du borde deleta honom för att inte frestas att skicka nåt mess eller kolla in hans uppdateringar.

    Ju mindre du ser och vet om honom desto lättare är det att påbörja processen med att få ut honom ur centrum av ditt liv.

    Tänk så här;Om han vore intresserad så skulle han ligga på som fan för att snärja dig.

    Men det gör han ju inte.       
  • Anonym (besat­t) Trådstartaren
    Äldre 17 May 15:31
    #8
    Anonym (pio) skrev 2013-05-17 15:26:48 följande:

    Nehepp, fråga inte då.

    Men du borde deleta honom för att inte frestas att skicka nåt mess eller kolla in hans uppdateringar.

    Ju mindre du ser och vet om honom desto lättare är det att påbörja processen med att få ut honom ur centrum av ditt liv.

    Tänk så här;Om han vore intresserad så skulle han ligga på som fan för att snärja dig.

    Men det gör han ju inte.       
    Bra svar.
    Just det där med att påbörja processen att inte veta något om honom eller kolla in han. Det vill jag kunna göra utan att deleta honom. Det är svårt men det är just dit jag vill komma. Jag vill liksom få in det i skallen att han inte vill ha mig. Och att det precis som du säger, att vore han intresserad skulle han ligga på som fan.

    Ska nog börja med att sluta kika på hans facebook, samt sluta kolla när han var inloggad senast. Sakta men säkert börja vänja mig av vid honom, och inte styras av impulsen av att kolla dessa grejor. Det kanske tar lite tid och får göra små steg i taget. Då bordet det gå. Det ska gå.  För första ingången så inser jag ju att jag inte mår bra detta. Jag påverkas nåt oerhört och vill inte låta det ta så stor del av mitt liv. Det blir lite som att man lever i nån slags villfarelse. inte ok! Skärpning på mig själv!
  • Anonym (pio)
    Äldre 17 May 15:40
    #9
    Anonym (besatt) skrev 2013-05-17 15:31:49 följande:
    Bra svar.
    Just det där med att påbörja processen att inte veta något om honom eller kolla in han. Det vill jag kunna göra utan att deleta honom. Det är svårt men det är just dit jag vill komma. Jag vill liksom få in det i skallen att han inte vill ha mig. Och att det precis som du säger, att vore han intresserad skulle han ligga på som fan.

    Ska nog börja med att sluta kika på hans facebook, samt sluta kolla när han var inloggad senast. Sakta men säkert börja vänja mig av vid honom, och inte styras av impulsen av att kolla dessa grejor. Det kanske tar lite tid och får göra små steg i taget. Då bordet det gå. Det ska gå.  För första ingången så inser jag ju att jag inte mår bra detta. Jag påverkas nåt oerhört och vill inte låta det ta så stor del av mitt liv. Det blir lite som att man lever i nån slags villfarelse. inte ok! Skärpning på mig själv!

    Ja  man måste nog vara hård mot sig själv när man börjar må dåligt av situationen.

    Men om du inte deletar honom så hoppas du ju undermedvetet på att han kanske ska höra av sig i alla fall, eller hur?

    Är det inte bättre att ta kontrollen själv och styra upp hur du vill ha det?

    Tänk så här, genom att ta bort honom ur ditt liv och dina tankar så frigör du ju plats för nån annan, mer intresant (och intresserad).     
  • Anonym (besat­t) Trådstartaren
    Äldre 17 May 15:41
    #10

    Jag måste tänka lite tvärtom tänk.
    Säg att jag träffar en kille. Som jag märker gillar mig. Och jag känner att "nee, jag gillar inte honom på det sättet".. typ att det är så. Att hur känns det när jag vet att någon gillar mig o fattat tycke men att jag själv inte gör det.. ex jag dejtat en kille via nätet. Han var jätteintresserad och ville ses igen- medans jag kände: tack men nej tack. Lite den känslan jag vill åt. Att han känner så. Då blir det lättare att släppa. Jag menar, hur vill man ens tråna och vilja ha någon som inte vill ha mig...?
    Är ni med lite på hur jag menar?  

Svar på tråden Kan inte sluta tänka på en kille. Hur fan får man honom bortraderad ur huvudet??