• Äldre 17 May 17:46
    5544 visningar
    5 svar
    5
    5544

    Ivf, ingen återföring?

    Jag hoppas hitta andra i samma sits som oss eller som kan komma med råd. Min man och jag ( 30 samt 33) har försökt skaffa barn i drygt 4 år utan någon resultat. Har aldrig blivit gravid och efter diverse utredningar hittade man inga fel alls på nån av oss. Jag hade ytterst lite avvikelse på min sköldkörtel, men det påverkade aldrig ÄL. Har behandlats med Levaxin ett par år och den ligger bra i värde. Nu till vårt dilemma: vi har gjort 2 IVF behandlingar. 1:a hände följande. Vi gjorde långa protokollet vilket gav 35 (!) ägg o jag var nästan överstimulerad. Av dessa blev endast 6 befruktade. Pga överstimuleringsrisken vågade läkaren inte årerföra något ägg, det sista överlevde t om Dag 3. På 2:a Ivf försöket kördes korta protokollet med låg medicinering, totalt blev det 14 ägg varav 9 var mogna och 4 st befruktades via microinjektion. Tyvärr utvecklades inga sv äggen vidare och därmed ingen återföring IGEN! Läkarna vet nu inte hur de ska gå vidare o man hittar inga fel! De vet inte ens om det är lönt att vi gör fler IVF Har någon annan råkat ut för samma? Hur gick ni vidare?

  • Svar på tråden Ivf, ingen återföring?
  • Äldre 18 May 08:14
    #2

    Så i ditt fall fick ni bättre kvalité vid medicinbyte? Vi fick istället byta till kort protokoll och med betydligt lägre dos av puregon. Nu säger läkaren att det kan bero antingen på att cellerna i mina ägg eller cellerna i min mans spermier är "sämre" o han vågade inte vara positiv eller negativ i vårt läge. Det kändes som ett slag i ansiktet! Vi är fullt friska o bör därför rent logiskt kunna få barn. Nu funderar vi på om man ska byta klinik då vi har haft olika läkare vid varje behandling och man får inga vettiga besked. Någon annan som råkat ut för dålig celldelning?

  • Äldre 18 May 08:15
    #3

    Alynda, får jag fråga vilken klinik ni gick till?

Svar på tråden Ivf, ingen återföring?