• elidah

    Ni med ångest och PÅ, dela med er av era Positiva förlossningsberättelser

    Nu har jag ju en ganska lång tid kvar innan jag ska föda, är bara i v 11, men har redan börjat förbereda mig.
    Jag skulle väldigt gärna vilja föda vaginalt men är orolig att det inte kommer gå pga min ångestproblematik. Samtidigt vet jag ju att det finns fler i min sits som faktiskt har fött vaginalt och det har varit en i huvudsak positiv upplevelse.
    Så ni med ångest och PÅ som klarat det galant ni får gärna dela med er av era förlossningar som lite pepp så blir jag glad.

  • Svar på tråden Ni med ångest och PÅ, dela med er av era Positiva förlossningsberättelser
  • trollunge13

    Jag har gött 5 barn sen jag fick PÅ å kan säga att just under förlossning finns INS tankar på ångest eller nått annat än att man ska föda!!

  • elidah

    Ja jag börjar nästan fundera på om det inte kommer till att vara värre med PÅ om jag har planerat snitt. För då har jag inga värkar eller något att fokusera på medans man sitter på lasarettet och väntar på att proceduren ska börja.

  • trollunge13

    Ja då är de nog värre!! Bara att fokusera på den där jäkla andningen dem vill att man ska göra:) själv ska jag bli igångsatt denna gången så jag hoppas min PÅ håller sig borta

  • Litenbåt

    Jag har blivit snittad och fött vaginalt. Under snittet fick jag en panikattack, det var hemskt! Mina vaginala förlossningar har gått bra, men jag har läst på och förberett mig mycket. För mig var vaginalt mycket bättre.

  • elidah

    Ja ju längre jag har gått i graviditeten dessto mer har jag tänkt att vaginalt antagligen är det bästa.
    Jag kan tänka mig iaf att man inte hinner fokusera på de saker som triggar igång en attack medans man ligger med värkar. 

Svar på tråden Ni med ångest och PÅ, dela med er av era Positiva förlossningsberättelser