• Anonym (instabil)

    Borttagen som vän på FB - ta det personligt ?

    Hur ställer ni er till att bli borttagna som vän på facebook ? 

    Tar ni det någonsin personligt och tänker att den som tog bort er säkert tyckte ni var jobbiga/dryga ? Blir ni ledsna över att bli borttagna ?

    Tycker ni det känns konstigt att bli borttagna som vänner av människor ni träffar varje dag, ex. på jobbet, och dessa människor beter sig helt som vanligt mot er ?

    Själv tar jag det typ alltid personligt att bli borttagen som vän .... Tycker det känns skitkonstigt att bli borttagen av ex. en kollega, som beter sig som om inget hänt sedan på jobbet.
    Jag venne, jag önskar väl typ jag fick en förklaring ... Vet inte ens varför jag bryr mig så jävla mycket om detta. Antagligen för att jag på något sätt värderar dessa människor högre än mig själv. 

    Nån som har tips på hur fan man kan sluta bli ledsen över sånthär ?    

    Foten i munnen  
           
  • Svar på tråden Borttagen som vän på FB - ta det personligt ?
  • VickyHurtig

    Jag tar det absolut inte personligt. Jag har både blivit borttagen o tagit bort vänner. De jag tagit bort är sådana jag ej har kontakt med. De bara finns på min vänlista. De gillar el kommenterar aldrig statusar el kort. Varför ska man ha kvar dessa? Då är det bättre att ha några få vänner kvar man faktiskt har kontakt med. Det är heller inget personligt o hoppas att dessa inte tar det så. Jag har tagit bort halva min lista. Upptäckte senast häromdan att en jobbarkompis lagt till mig igen. Visste inte ens att hon tagit bort mig. Har du sett ifall hon/han finns kvar på fejande, el tagit bort fler? Kanske var ett misstag? När jag hade min senaste rensning råkade jag ta bort ett par av misstag, kanske är likadant här?

  • Anonym (hahahahhaha)

    Nix tar det inte personligt. Senast var det en gammal klasskamrat som tog bort mig och blockerade mig, anledningen till det var skrattretande. Samma dag tidigare var hon i skolan och hälsade på oss (hon hoppade av utbildningen) och jag var mitt uppe i ett samtal med en klasskompis då hon kommer tjoande heeej och jag hälsade och tyckte hon kunde vänta till jag pratat klart meningen med den andre. Hon blev tjurig över detta och tyckte vi var otrevliga. Så hon tog bort mig OCH blockerade.
    Det är så man kan garva åt folk....löjligt. Och hon är nästan 50 .

  • läderfejs

    beror på... en arbetskamrat tog bort mig och vi skrev till varann ibland, har inte setts på flera år, men vi kom bra överens när vi jobbade ihop, så lite paff blev jag... själv har jag rensat bort en massa, såna man aldrig pratar med, som aldrig skriver, som jag inte träffat

  • 010306

    är det nån nära kan jag ju undra annars tänker jag bara att vi inte var så cloose eller att den tex inte gillar mina träningsuppdateringar eller sånt som folk kan störa sig på :p Sällan nått  jag tänker på.

  • Queenie70

    Jag har aldrig lagt märke till om jag blivit borttagen men det har säkert hänt. Klart att det på nåt vis är personligt att bli borttagen. Människan som tar bort har ju nånstans fattat ett beslut om att just jag av nån anledning inte hör hemma i deras vänlista. Jag harven del personer på min lista som jag lika gärna skulle kunna ta bort men så länge de inte gör nåt jag stör mig på så får de vara kvar. När jag själv tagit bort nån så beror de på att de står för nåt jag ej vill bli förknippad med, gillar massa rasistiska trådar eller skämmer ut sig genom att kalla poliser för grisar eller annat kriminellt eller annat antisocialt tugg. Visst är det personligt.

  • Anonym (pio)

    Joo, jag skulle nog undra lite och tro att jag hade gjort något fel.

    Men jag blev borttagen från en på min vänlista för några dagar sen, hon skrev aldrig nåt men postade en massa spelförfrågningar och skit så jag blockade henne och då deletade hon mig.

    :)

  • Ronille

    Tycker det är konstigt att inte fler har tagit bort mig som vän på fb. Jag skriver aldrig eller delar några bilder så varför ska ja få se alla andras status när jag aldrig inte bidrar till några händelser. Men har inget intressant att skriva, så ja blir inte besviken eller så även om nån som står mig nära tar bort mig

  • Anonym (Privat)

    Jag tänker såhär: jag vill inte ha 200-300 vänner på facebook för att jag vill inte dela mitt liv med alla människor. Mina gamla vänner som jag hade som tonåring och i 20 årsåldern är en del av mitt liv då,och de som finns i mitt liv nu är de som finns nu. Kollegor är en sak, vänner en annan. Jag tycker inte att att de behöver mixas och om jag hade många "vänner" på facebook så skulle jag censurera mig själv då jag skrev nåt. Jag har lagt till kollegor och sedan tagit bort dem efter någon vecka. Jag har också betett mig som inget hänt på jobbet efter att jag tagit bort Dem. Jag tycker om mina kollegor på jobbet men jag vill inte bli bästis med dem - därför har jag tagit bort dem. Jag vill hålla facebook privat, har bara 25 vänner där. Att,jag tar bort dem betyder inte att det är något fel på kollegorna. (Möjligtvis att jag inte vill ha en nära relation med dem då de ju egentligen inte är mina riktiga vänner). Jag har vissa kollegor som facebook vänner, men inte alla.

  • Anonym (Jag blir ledsen)

    Jag märkte just att jag har blivit - inte helt borttagen, men antagligen placerad på "begränsad-listan". Jag ser inte vänlistan längre, och jag har inte sett några statusuppdateringar på länge. Han hade en helt öppen Facebook förut, så jag misstänker att han har ändrat på sina sekretessinställningar, så att bara nära vänner eller nära vänner och bekanta får se, och så satt oss andra på begränsad-listan för att inte såra. Och det är väl lite snällt i alla fall. 

    Men JA jag är ledsen. Jag uppskattade hans inlägg, och den lilla kontakt vi ändå hade på Facebook. Jag kan förresten fortfarande gå in på hans vänner (det är lätt att hitta dem fast jag inte har tillgång till vänlistan längre), för att läsa lite av vad han skriver, om vad som är aktuellt i hans liv just nu. Men - det känns som att jag inte har RÄTT till det längre, som att jag snokar!

    Hade dessutom tänkt ta mod till mig och fråga den här mannen om vi ska ses i sommar, när jag ändå ska till hans stad. Men efter det här blir det ju omöjligt...

Svar på tråden Borttagen som vän på FB - ta det personligt ?