• JBJB

    När blev du gravid?

    Hur lång tid tog det för dig att bli gravid? Vad hade du använt för preventivmedel och hur ofta hade ni sex? Om du har flera barn, berätta gärna om alla gånger.

  • Svar på tråden När blev du gravid?
  • apelsinmandarin01

    Barn ett, sluta med pstav på hösten pga problem. Var utan ett tag å körde med kondom. Börjadr med ppiller i januari. Mådde dåligt. Slutade mitten/början på mars. Fick ett plus 28 april vill jag minnas.. var inte planerat men man vet ju vad som händer om man kör oskyddat så inte helt oplanerat heller kan jag tycka men vi hade inte sagt nu kör vi. Men jag ville ha barn. Barn två, även här slutat med minipiller några månader tidigare. Pga krångel... råkar i stundens hetta missa kondom EN GÅNG samtidigt som jag nattammat barn ett. Och blir gravid! Så verkar ha väldigt läty för att bli gravid...

  • smurfen93

    Haft p-piller sen 2009, slutade med p-pillerna 26 april då jag skulle ha mens. (Pp mens) sen skulle ja ha min riktiga mens idag men plussade pp grav test i måndags och i morse :)

  • litensol

    Slutade med p-piller(neovletta) i januari 2011. Min kropp blev helt konstig efter det och min menscykel var allt mellan 28-60 dagar. Visste aldrig när jag skulle ha ägglossning... så dom 2 sista månaderna innan jag blev gravid hade vi sex varje dag för att pricka in. Så allt som allt gick det 9 månader.

  • peccavi

    Blev gravid vid p-pillerstop när jag var 19, hade oskyddat sex en gång vid ÄL.

    Blev gravid vid oskyddat sex vid ÄL för drygt 2,5 år sedan, efter spiraluttag.

    Blev gravid vid oskyddat sex efter spiraluttag okt-10 (hann ej få mens igen efter spiralen togs bort).

    Blev gravid  på första försöket okt-12, oskyddat sex vid ÄL.

  • tinis

    Hellu!
    Jag tog ut min p-stav i september förra året för att jag inte ville ha den helt enkelt men vi planerade inte barn. Vi hade sex på dom "säkra perioderna" och det funkade hur bra som helst. Hade en app som höll koll på mens o äl, har väldigt punktlig cykel.
    Men så var jag lite tankspridd o hade ingen koll på appen så vi råkade ha sex på äl-dagen o äl+2 o så blev jag gravid.
    Så blev gravid på första "försöket" (trots festande, rökande och lite övervikt) o gick in i vecka 8 idag Solig

  • Flickan och kråkan

    Jag har två barn och en tredje på gång om en månad. Vi har kört avbrutet huvudsakligen för att jag mår lite halvrisigt av diverse hormonpreparat. 

    Första barnet blev jag gravid med på första försöket (32 år)
    Andra barnet blev jag gravid med på första försöket (34 år)
    Tredje barnet blev jag gravid med på andra försöket (37 år)

    Alla tre gångerna så använde jag ÄL-test och försökte ha koll på ÄL-symptom i form av ÄL-flytningar, Äl-värk etc. Med trean så tempade jag också. Och så hade vi mycket sex vid ÄL.

  • allie3

    Första barnet slutade med ppiller och blev gravid efter 6 månader.

    Tvåan slutade med cerazette och blev gravid efter 4 månader

    Trean blev gravid efter 2 månader hade inte haft preventivmedel

    Fyran slutade med p ring blev gravid direkt.

  • Amerigo

    Slutade med ppiller (Zoely) den 21/12-12 pga strul. Vi körde också med "säkra perioder", jag har ganska oregelbunden mens så vi tog det säkra före det osäkra och väntade med sex ett par dagar extra, men nu sitter jag här i vecka 9 :)

    Så 4 månader tog det och vi försökte inte precis ;). 

  • Snultan

    Slutade med nuvaring i augusti pga problem med den. Därefter körde vi med kondom eller dra ut metoden. Första gången vi körde utan (alltså aktivt försökte bli gravid) så missade vi äl. Blev gravid månaden därpå, så första försöket kan man ju säga helt otroligt!


    Gravid i vecka 21! ****** BF 6 Oktober! Följ gärna min blogg: snultan.blogg.se
  • klarabella87

    Med första : Slutade med p-piller i april, blev gravid i Juni.

    Nu med andra : Hade inte haft något p-medel på 2,5 år sen första dottern, blev gravid på "första försöket" så noll månader.

  • HannaS83

    Med. 1an slutade jag med p-piller, ortonet novum. Sen blev jag gravid på andra försöket efter att ha räknat 14 dagar från 1dagen på mensen. 2an fick jag slut på mina minipiller, ceracette. Och blev gravid innan jag hann börja igen blev gravid på 1a ägglossningen efter att jag slutat äta minipillrena. Med 3an åt jag samma minipiller, hade säkert slarvat och missat nån kommer inte riktigt ihåg... Och blev gravid. Har hört att man kan bli extra fertil just när man slutat med p-piller. Och det verkar ju stämma på mig.

  • nexie

    1a direkt efter p-piller stopp. 2a 2 månader efter minipiller stopp. 3e direkt efter jag tagit ut kopparspiral.

  • Carolaiine

    Det gick väldigt snabbt för oss, det trodde ingen av oss slutade med nuvaring i april, haft kondom fram till oktober ungefär och blev gravid i början av november. (Lite kul; enligt bm blev jag gravid på sambons födelsedag, och bf är min födelsedag.. Så knepigt egentligen )

Svar på tråden När blev du gravid?