• Anonym (Förvirrad)

    Göra slut?

    Hej!
    Jag har varit tillsammans med en kille i 1 år nu och jag vet inte om jag borde göra slut. Under året har han vid några tillfällen skrivit med andra tjejer som han sedan tagit bort för att jag inte ska bli arg, inte flirtat men ändå, bland annat skrev han till en tjej han haft på g med innan. Han har sagt att han ska sluta och jag sa att jag ger honom en sista chans. Vad jag vet har han inte fortsatt men i stället gillar han en del tjejers bilder nu, inte några på dom själva utan bara allmänna men helt onödiga enligt mig. Det känns jobbigt att se för jag vet ju inte om det betyder att han vill ha uppmärksamhet av dom eller det bara är skit samma. Är det bara småsaker eller är det något jag borde göra slut för? Allt annat är bra men jag vet inte om det är ett tecken på att han inte är så seriös.

  • Svar på tråden Göra slut?
  • Gerd parterapeuten

    Hej!

    Det är helt självklart att när man är tillsammans med någon skall man känna sig som nummer ett. Om han vill vara tillsammans med dig borde han koncentrera sig på dig och inte söka uppmärksamhet av andra. Han kanske inte är tillräckligt seriös med dig eller inte mogen att vara i ett förhållande. Tala om för honom vad du kan acceptera och inte så får han ta ställning till det eller så får ni göra slut.

    Hälsningar
    Gerd  

Svar på tråden Göra slut?