• Äldre 24 May 22:30
    3340 visningar
    8 svar
    8
    3340

    Föräldragrupp i Uppsala

    Hej!

    Väntar vårt andra barn till hösten. Vår son kommer då att vara drygt två år gammal.

    Jag kommer att vara hemma med båda barnen och tänkte att det kanske finns någon mer i Uppsala med omnejd som har hemmavarande barn i åldrarna  två år och uppåt.

    Tanken är att bilda en föräldragrupp där vi ses föräldrar och barn någon eller några gånger i veckan, så mycket eller lite vi känner för, och hittar på olika aktiviteter. Barnen blir då vana att träffa andra barn och vara i grupp och vi föräldrar får lite social stimulans och nya vänskaper Glad

    Det ska vara helt fritt och bara roligt! Inga måsten!

    Om det låter som något du skulle tycka var roligt så skriv ett inlägg i tråden eller inboxa mig. Idén är att vi sedan skapar en sluten grupp där vi kan berätta mer om oss själva och bestämma när och hur vi ska ses första gången. Första träffen håller vi där det passar oss men på allmän plats.

    Hoppas vi ses!

    / K

  • Svar på tråden Föräldragrupp i Uppsala
  • SE3
    Äldre 28 May 14:45
    #1

    Hej, Vi (jag och min dotter) hoppar gärna in i gruppen. I juni flyttar vi till Uppsala och vi tycker det skulle vara skoj med lite nya vänner att träffas och leka/umgås med! Stadsparken kan väl alltid vara ett alternativ att ses i, för både picnic och lek. Hälsningar J&P

  • Äldre 28 May 19:54
    #2

    Kul!

    Jag har inboxat dig där jag berättar lite mer om mig själv

    / K

  • Äldre 26 Aug 08:22
    #3

    Hej, vi är en familj i Storvreta, med två barn 3 o 6 år. Jag jobbar heltid men vi planerar ett tredje barn och hittar gärna på något lediga dagar eller kanske någon em efter jobb/skola sålänge? Vi är relativt nyinflyttade.


    Mamma till två hjärtan. Alvin 2007. Liam 2010. <3
  • Äldre 18 Sep 19:59
    #4
    Danni 83 skrev 2013-08-26 08:22:29 följande:
    Hej, vi är en familj i Storvreta, med två barn 3 o 6 år. Jag jobbar heltid men vi planerar ett tredje barn och hittar gärna på något lediga dagar eller kanske någon em efter jobb/skola sålänge? Vi är relativt nyinflyttade.
    Kul! Välkommen in i gruppen!
  • Äldre 19 Sep 16:45
    #5

    Tack! Och tack för meddelande i inboxen!

  • Äldre 19 Sep 20:02
    #6

    Hejsan!

    Har startat en sluten medlemsgrupp här:

    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/foraldragrupp-uppsala-123558

    där det står lite om hur många vi är hittills. Sen är tanken är att vi med hjälp av medlemsgruppen ska kunna få till en träff! Glad

  • Äldre 3 Oct 16:06
    #7

    Hej på er! Jag har hittat till den slutna gruppen och skrivit några rader. Har ni hunnit se ?

    Mvh Daniela

  • Äldre 15 Oct 22:18
    #8

    Hej alla!

    Ville bara skriva att det är aktivitet i gruppen ifall nån vill haka på!

    Allt gott!

Svar på tråden Föräldragrupp i Uppsala