• Lilla skruttis

    Pt-online! Tips på nån bra?

    Behöver tips på nån bra pt-online där man får hjälp med både kost och träning! Gärna nån som sysslar med träning efter graviditet då jag nyligen fött barn men tar gärna emot tips på andra också! Tacksam för hjälp!

  • Svar på tråden Pt-online! Tips på nån bra?
  • Lilla skruttis

    Den har ju fått mycket kritik har jag hört och läst..... Att man inte får nån respons alls från henne tillbaka och inte får mat och träningsschema förrän perioden nästan är över etc.... Nån med erfarenhet av henne?

  • slemtorsk i din bralla
    Lilla skruttis skrev 2013-05-27 14:08:41 följande:
    Den har ju fått mycket kritik har jag hört och läst..... Att man inte får nån respons alls från henne tillbaka och inte får mat och träningsschema förrän perioden nästan är över etc.... Nån med erfarenhet av henne?
    jag har själv inte gjort det men har flera vänner som har och de är mer än nöjda. De har fått respons tillbaka och väldigt bra stöttning, sen måste man ju vara logisk och inte räkna med att få svar med vändande mail heller, hon har många klienter och även om hon sätter ett max-antal för varje omgång så är det ju mycket att göra. Hon har nyss anställt flera instruktörer som hjälper till.

    Matschemat sänds ut under vecka 2 om jag inte minns fel, och de personer jag känner som har kört hennes program har alla fått det i god tid utan problem.
  • angel8006

    Jag har varit medlem på mammafitness PT-online, och jag skulle inte rekommendera det.
    Jag fick aldrig några svar av Olga, hon har anställda.
    Träningsupplägget var helt ok, men de tog ingen som helst hänsyn till några allergier när det gäller kosten.
    Eftersom de marknadsför det som att man får ett personligt kost- och träningsschema så tycker jag det är lite konstigt. Samtidigt förstår jag att de har många kunder.
    Men jag kan tycka att de kanske inte ska kalla det för Personlig träning när det inte är det..
    Sen fick jag aldrig personlig feedback utan det var alltid standardsvar, jättetråkigt och inte så prisvärt tycker jag.

    Jag satsar på Sats You nu, får se om det funkar bättre :)

  • XcsM

    Kan tipsa om min svåger, Tobias. Han äger ett företag som heter Fitness by Sweden, du kan söka på dem på Facebook eller http://fitnessbysweden.com/ . Jag köpte ett kost och träningsprogram till min lillasyster av honom och hon har redan tappat en massa cm och kilon men äter riktigt god mat och "svälter sig" inte eller vad man skall säga. Han har även hjälpt min sambo med träningen och vi är verkligen hur nöjda som helst. Han lägger ner hela sin själ i en och är superambitiös och mån om alla sina kunder. Riktigt kunnig är han också på både kost och träning. Duktig på att ta hänsyn till eventuella allergier eller skador som gör att man inte kan träna allt eller på vissa sätt. På deras Facebooksida  lägger även ut nya recept på goda men nyttiga och kalorisnåla frukostar/middagar lite då och då

  • FrökenFreja

    Jag har varit medlem i mammafitness med Olga Rönnberg i två veckor nu och jag tycker tjänsten är superbra, men självklart får man vad man betalar för. För 45 dagars magcoaching betalar jag mindre än för två "riktiga" PT-timmar på gym. Så det beror nog lite på vad det är man förväntar sig att man ska få. Jag har drivet själv, vet vart jag vill och vart jag ska. Jag har inte jättemycket frågor men behöver professionell hjälp i vilka mängder jag ska äta och hur jag ska träna - då jag känner att det är svårt att själv behöva skaffa all den kunskapen. Fått jättebra respons från dietisten, mkt personlig sådan. Svar från tränaren var lite mer standardiserade. 
    Jag känner redan skillnad i kroppen och har gått ner. Så jag kan varmt rekommendera Olga om man har sitt mål redan klart för sig. Jag gick ett par timmar för en PT på gymmet innan för att testa mig själv och min inställning. Det passade mig bra.  


  • Lina12345

    Jag har precis köpt hennes tjänst i 3 månader för 2300kr skulle absolut inte rekommendera den till ngn vän! Har haft tjänsten i 3 månader nu, tre olika tränare däribland Olga själv. Har bara fått 2 träningsprogram trots att man ska få ett nytt var 4-5 E vecka. Kostplaneringsverktyget har inte fungerat som det ska, har påtalat det ett antal ggr men inte fått ngn respons alls. Olga svarar bara att ingen annan klagat! Jag har blivit starkare det är det inget snack om. Men man ska inte tro att man får det som utlovas över huvud taget... Mvh Lina

  • FrökenFreja

    Lina, bara nyfiken, vad i kostverktyget fungerade inte tyckte du? Jag har haft Pt online med Olga nu i fem månader och tycker det fungerar jättebra. Undrar bara om det är ngt jag inte märkt/tänkt på :)

  • T W
    sexperten skrev 2015-07-03 22:07:43 följande:

    bästa tipset på PT online är lätt www.sveafitness.com/ amerikans sida men svensk kille som ger er bästa tipsen och skickar inte massproducerat skit till er som dom flesta andra gör. verkligen en personlig tränare med bästa service

    personlig tränare online


    Det är inte så att det möjligtvis är du eftersom det dykt upp reklam för den sidan från dig, helt omotiverat, i flera år gamla trådar?
Svar på tråden Pt-online! Tips på nån bra?