• Äldre 27 May 22:37
    2271 visningar
    6 svar
    6
    2271

    tips till 5årskalas

    Min dotter fyller 5 år i veckan, blir kalas till helgen. Har de kommer bli 7 barn. Jag bor litet är själv, men vill ändå göra det bästa för henne. 

    Har ni några bra tips och lekar som barnen kan uppskatta, Hur gör man med utdelning av godispåsarna? fiskdamm börjar de kännas  lite sådår, gömma de med typ skattkarta känns som man bor för litet för? 

    alla ideer är välkomna!!
     

  • Svar på tråden tips till 5årskalas
  • Äldre 27 May 23:27
    #1

    Finns massa roliga lekar. När min dotter fyllde 5 för några mån sedan körde vi lite olika lekar som uppskattades:

    Paketutdelning med "flaskan snurrar", dvs barnen sitter i ring, man snurrar en flaska på golvet o den flaskan pekar på får ge sitt paket t födelsedagsbarnet som öppnar paketet innan nästa flasksnurr.

    Dansstopp

    Sätta blomma på Hello Kitty, dvs samma som sätta svansen på grisen.

    Gråsten.

    Kör skattletning utomhus är nåt jag gärna gjort för min 5-åring om hon inte fyllt mitt i vintern.

    Ha ett roligt kalas, det behöver inte kosta mkt :)

  • Äldre 28 May 05:33
    #2

    Min son ska snart ha 6-årskalas och har bjudit in 6 kompisar. Han älskar "labyrinten" som går på Barnkanalen så vi ska ha det temat. Vi kommer att göra en liten hinderbana (får hoppas att vi kan vara utomhus) och så blir det memoryspel (som i tv-serien) därefter får de sina gottepåsar och en liten burk med slime :) Vi håller på att göra paper machie (stavas det så?) robotar som vi kan dekorera med. Räknar att det blir billigt, men roligt och personligt :)

  • Äldre 28 May 05:37
    #3

    Glömde ju att skriva att man kan göra ett tema ( typ efter ett program) och känner man att man hellre vill vara ute pga platsbrist kanske man kan ha födelsedagspicnick om vädret tillåter.

  • Äldre 28 May 15:45
    #4

    Tack, men puffar upp den om det finns mer tips?

  • aysn
    Äldre 28 May 15:50
    #5

    Vi hade skattjakt utomhus för min 4-åring och det var verkligen uppskattat - även av de vuxna! Alla kunde liksom vara med, både yngre barn och de vuxna, och barnen fick springa av sig. Det krävde ju lite planering, men jag det hade faktiskt barnsligt roligt när jag skrev ledtrådar, tänkte ut uppgifter och valde vilken runda de skulle gå

  • Äldre 30 May 13:37
    #6

    Puffar lite åt dig!

    Min son fyllde fem förra helgen och nu på lördag blir det kalas. Totalt 16 st fem- och sexåringar som ska roas under två timmar. Jag hade tänkt köra lite utelekar, för inne får de inte plats.

    Ballongstafett - två lag och springa med en ballong mellan knäna runt en kort bana
    Stövelkastning
    Prickkastning i basketkorg

    Vi kommer att köra fiskdamm, det funkar fortfarande tycker jag.

Svar på tråden tips till 5årskalas