• Anonym (Kaffedraken)

    Allergisk??

    Hej!

    Jag är en tjej på 29 år med 3 barn, den minsta är ca 5 månader.

    Jag har i ca 2 månader haft magkrampor, ibland mer ibland mindre, och ett par gånger så det gjort riktigt ont!
    Jag mår även illa, mest efter jag ätit, men det håller i sig ett bra tag, och är dålig (lös) i magen.

    Brukar äta 2 grova mackor med smör och messmör till frukost och sen  middag på kvällen.

    Kan detta va nån allergi??
    Ammar fortfarande, men håller på att sluta. Tänkte då köra nån detox/bantningskur typ Nutrilett. Om ca 2 veckor. Kan jag vänta tills dess å se om det försvinner då, eller bör jag ringa vårdcentralen redan nu?

    Tacksam för råd!         

  • Svar på tråden Allergisk??
  • Anonym (Kaffedraken)

    Hej! Jag tycker du i första hand ska sluta med messmör och fullkornsbröd. Ta även bort drickmjölk under några veckor. Det kan vara så enkelt som att du inte riktigt tål så mycket fibrer och lösande messmör just nu. Mjölk kan ge både lös och hård avföring och därför prova ta bort det också. Du kan också vara laktoskänslig vilket man kan bli om man till exempel haft magsjuka.
    Sen är det viktigt att äta regelbundet, hellre små måltider lite tätare än att äta stora måltider sällan.
    Blir du inte bättre efter att ha provat råden tycker jag du ska boka in tid hos din husläkare.
    vänliga hälsningar Anitha 

  • Anonym (Kaffedraken)

    Tack för svar!

    Har redan tagit bort drickmjölken eftersom lillan fick magknip
    Ska prova det andra!

    Har kommit fram till att det började samtidigt som jag började på massage.
    Har först gått en gång/vecka, och nu går jag varannan vecka.
    Kan det påverka nåt?      

Svar på tråden Allergisk??