• Äldre 28 May 15:29
    4091 visningar
    1 svar
    1
    4091

    Sömnproblem

    Min son är snart 2år och är världens energiknippe. Han är glad, social, pratar, sjunger, leker.... Det jobbiga är sömnen! En dag ser ut såhär: krånglar i sängen 3-5. Upp mellan 4-5. Förskola kl 8.30. Sover ca 1timme på dagen. Middag ca17.30. Somnar ca 19.30 och så börjar det om. Krånglar 00.00 då han får somna om i vår säng, och så upp 4-5.30. Hur är era 2åringar? Sömnen?? Vi är så trötta så trötta när han bara sover i snitt 8h/natt.


  • Svar på tråden Sömnproblem
  • Äldre 31 May 11:50
    #1

    Så kan det nog vara med 2-åringar. Antar att han är adopterad eftersom tråden tiller under adoption. Hur länge har ni haft honom? Vår tjej var 2,5 när vi fick henne, och det var rätt likt hur du har det med undantag att hon inte sov mitt på dagen, i alla fall inte regelbundet. Hon var heller inte på förskola så precis i början.

    Det händer mycket i små barns liv och sömnen kan bli störd. Jag hade som princip att före 06 går vi inte upp, tänder inte ljuset och äter ingenting. Då är det natt och då ligger man i sängen. Vet inte om det hjälpte men jag tror fortfarande på att inte hitta på grejer där mitt i natten så att det blir mysigt och trevligt att vara vaken. Vi turades också om att vara vaken med henne så att man inte behöver vara helvaken flera nätter i rad.

    Lägg din tråd under förälder istället så får du kanske fler svar

Svar på tråden Sömnproblem