Forum Träning - Kropp & själ
Varje medlem är ansvarig för sina inlägg.
  • Tor 30 maj 2013 10:31 #1

    Åh - perfekt utmaning! Här ska det skulpteras en midja

    Nu kör vi tjejer!!! 

  • Tor 30 maj 2013 10:36 #4

    Ska genast kolla min maxtid. Undrar om den är samma på båda sidorna...?

  • Tor 30 maj 2013 10:52 #5

    Klarade längre än jag trodde, 1:30. Och samma på båda sidorna. Har iofs i en veckas tid kört en hel del plankor/sidoplankor eftersom jag försöker få mina delade magmuskler att gå ihop, så förmodligen har det gjort en hel del.

    Ett streck avklarat, 27 kvar...

    Är lite nyfiken på hur ni andra som även kör gamla övningar lägger upp det? Jag funderar på något liknande att försöka köra varje dag:

    Sidoplanka enl. utmaningen
    Rak planka 1 min x 2
    Jägarvila x2
    Dips 15 x 2
    Knäböj alt. utfall 20 x 2
    Och försöka få in konditionsträning 2-3 ggr per vecka. 
     

  • Sön 2 jun 2013 16:12 #24
    vive skrev 2013-05-31 18:22:30 följande:



    Vad är jägarvila?
    Här finns beskrivning: http://www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/traningsutmaningen-123469/forum/m69991382.html

    Man sitter som på en stol mot en vägg, fast utan stolen då
  • Sön 2 jun 2013 16:20 #25

    Jag ligger efter...

    I fredags blev det 4 km barnvagnspromenad i värmen. Med flera mördarbackar... Satt sedan ute i solen på eftermiddagen och drack förstås dåligt hela dan. Så överhettning kom som på beställning, med följande migrän. Låt oss säga att det var inte en av mina bästa kvällar, och träningen föll helt bort.

    Men med lite medicin och vätskeersättning så mådde jag iaf ok igår. Körde sidoplankan två gånger men minskade till en minut för jag var så medtagen. Var sedan på fest igår kväll och det blev sent. Så lite seg idag och ligger som sagt efter.

    Har gjort sidoplankan en gång idag, och ska försöka få in minst två, helst tre, gånger till.

    Hoppas ni andra kämpar på!  

  • Tis 4 jun 2013 08:29 #35

    Det är tyvärr så att jag får kasta in handduken när det gäller veckans utmaning. Min högerarm gör jätteont

    Vet faktiskt inte vad jag gjort, hur jag gjort illa armen, men misstänker att det har samband med att jag ramlade i lördags när vi lekte femkamp på en fest jag var på. Men det gör jätteont precis över och under armbågen, och värker som sjutton när jag gjort en sidoplanka på den sidan. 

    Har gjort några på andra sidan, och sen kört raka - de gör inte så ont. 

    Plågade mig igenom en sidoplanka på högerarmen precis nu innan jag satte mig vid datorn, och nu värker den rätt rejält. Så lägger helt ner sidoplankor på den sidan för att låta armen få läka. 

    Dips går också fetbort, men knäböj och jägarvila går ju förstås bra  

  • Tis 4 jun 2013 12:13 #40
    Webbredaktör Annelie skrev 2013-06-04 09:51:01 följande:
    Ta det försiktigt med armen. Gör det du kan, så som vanlig planka och någon på den friska armen.
    Jättebra att du kör på med du kan. Min tränare när jag var yngre sa alltid att man har två ben och två armar, så har man ont i en har man tre kvar att träna med
    Ja, ska ta det lugnt så den får läka "ifred".

    Idag blev det iaf en rask barnvagnspromenad på 4 km  Ska göra lite övningar senare ikväll också. 
  • Tor 6 jun 2013 18:17 #47
    A L T A skrev 2013-06-06 10:47:54 följande:
    Yes! I mål denna vecka också. Tappade räkningen på slutet men gjorde fler än målet iaf.
    Älskar denna tråd och kommer sakna den när den är slut. Skönt att ha någon dom peppar.
    Bra jobbat!!!

    Och jag håller med - såå bra med någon som peppar!  
  • Tor 6 jun 2013 18:21 #48

    Igår blev ändå en rätt bra träningsdag, även om jag inte kan göra sidoplanka på höger sida. Blev 4 km barnvagnspromenad (plus shopping ), 20x2 utfall, 1:40 jägarvila, 1 min x 3 sidoplanka vänster, 1 min x 3 rak planka. Och så 20 stycken draken (nya utmaningen!).

    Idag har det inte blivit något ännu, men ska göra draken och lite annat blandat senare ikväll när barnen lagt sig.

    Heja, heja ni som har målgång på veckans övning!!!  

  • Tis 11 jun 2013 10:56 #51

    Grattis A L T A!!! Har fått min bok nu och den verkar riktigt bra. Recepten ser riktigt goda ut måste jag säga

    Har inte dragit igång enligt bokens plan, men tänker mig anpassa det så det stämmer in mer på vart jag befinner mig träningsmässigt. Vi kanske ska starta en egen tråd med en 30-dagars utmaning enligt boken...  

Endast gruppmedlemmar kan skapa trådar i gruppen.
Logga in
Bli medlem
Svara i tråden...

Innehåll