• googlade

    Skilsmässa och partner från USA som vill flytta hem

    Vi står i begrepp att eventuellt gå skilda vägar och maken kan inte alls tänka sig att stanna i Sverige. Är vi inte tillsammans så vill han inte bo här, säger han.

    Jag är den som tagit initiativet till skilsmässan och jag känner stora skuldkänslor gentemot de tre barnen om han flyttar. Umgänget lär inte bli "varannan vecka" precis... :(

    Är det någon här som varit med om liknande? Ett alternativ är att vi flyttar till USA och skiljer oss där, men då kan jag få problem med uppehållstillstånd etc eftersom jag inte är amerikans medborgare. handen på hjärtat vill jag nog inte heller...

    Usch, hela mitt liv är i kaos... 

  • Svar på tråden Skilsmässa och partner från USA som vill flytta hem
  • Bones91

    Varför vill du skiljas då? Det finns inget sett att reparera förhållandet? Parterapi eller liknande? 
    Finns väl inte så mycket annat att göra i ett sådant läge, kan ju förstå din man med på sätt och vis om han vill flytta "hem" igen. Min sambo är ifrån England och skulle vi gå skilda vägar skulle han också flytta hem igen. 

    Tycker dock synd om barnen som blir utan antingen mamma eller pappa, så om det inte handlar om otrohet eller så kanske du skulle fundera över varför du vill skiljas och överväga eventuella möjligheter att rädda förhållandet så att säga. 

     

  • googlade
    Bones91 skrev 2013-06-02 01:05:20 följande:
    Varför vill du skiljas då? Det finns inget sett att reparera förhållandet? Parterapi eller liknande? 
    Finns väl inte så mycket annat att göra i ett sådant läge, kan ju förstå din man med på sätt och vis om han vill flytta "hem" igen. Min sambo är ifrån England och skulle vi gå skilda vägar skulle han också flytta hem igen. 

    Tycker dock synd om barnen som blir utan antingen mamma eller pappa, så om det inte handlar om otrohet eller så kanske du skulle fundera över varför du vill skiljas och överväga eventuella möjligheter att rädda förhållandet så att säga. 

     
    Jag älskar honom inte längre. Vi har blivit projektpartners och får familjen att fungera tillsammans - och jag är inte lycklig. 

    Det är svårt att förmedla det som barnen behöver när man känner som jag gör. Jag vet inte varken ut eller in... :( 
  • Bones91
    googlade skrev 2013-06-02 08:24:26 följande:
    Jag älskar honom inte längre. Vi har blivit projektpartners och får familjen att fungera tillsammans - och jag är inte lycklig. 

    Det är svårt att förmedla det som barnen behöver när man känner som jag gör. Jag vet inte varken ut eller in... :( 
    Om man inte älskar den man lever med längre är det ju svårt. Synd dock att han inte vill bo kvar i Sverige, i alla fall för barnens skull. 

    Nu vet ju inte jag hur gamla era barn är, men det skulle väl på sätt och vis kunna vara en fördel för dem i framtiden när de blir äldre att ha en pappa i usa om de tex skulle vilja studera eller så.
    Kanske ett konstigt tankesätt men tja man får ju försöka se det hela ur goda synvinklar =)

    Frågan är väl mer hur pass bra kontakt de kommer kunna ha, det är ju inte direkt billigt att åka dit om man säger så =/

    Livet är ju oförutsägbart, man får ta det dag för dag.  
Svar på tråden Skilsmässa och partner från USA som vill flytta hem