• Alltid Daph

    Bli godkänd trots antidepressiv medicin??

    Hej!

    Min man och jag funderar på att adoptera, men jag är tveksam till om något land kommer att godkänna mig. Jag äter antidepressiva, behöver det då jag producerar för lite serotonin. Har läst att Kina, som vi helst skulle adoptera från, kräver att man ska ha varit medicinfri i två år. :/ Någon som vet något om sånt här?  

    Min äldsta son har asperger, kan det ställa till problem? Jag fick honom med min förra sambo, vi var alltså inte gifta. Oroar mig för att det kan vara en nackdel. Min man och jag har en gemensam son på snart två år. Två biologiska barn, är det okej med adoptionsländerna?

    Tacksam för svar!!    

  • Svar på tråden Bli godkänd trots antidepressiv medicin??
  • en glad
    Alltid Daph skrev 2013-06-07 20:29:29 följande:
    Hej!

    Min man och jag funderar på att adoptera, men jag är tveksam till om något land kommer att godkänna mig. Jag äter antidepressiva, behöver det då jag producerar för lite serotonin. Har läst att Kina, som vi helst skulle adoptera från, kräver att man ska ha varit medicinfri i två år. :/ Någon som vet något om sånt här?  

    Min äldsta son har asperger, kan det ställa till problem? Jag fick honom med min förra sambo, vi var alltså inte gifta. Oroar mig för att det kan vara en nackdel. Min man och jag har en gemensam son på snart två år. Två biologiska barn, är det okej med adoptionsländerna?

    Tacksam för svar!!    
    Två biologiska barn kan vara problem i enstaka länder, alltså ingen stor sak. Knappast inte heller att ett av dem har npf. Din psykiska hälsa kan däremot vara ett bekymmer, men kanske ändå inte helt omöjligt att finna ett land för er? När medgivandeutredningen finns kan er organisation ge svar på dessa frågor ....
Svar på tråden Bli godkänd trots antidepressiv medicin??