• cusuco
    Äldre 29 Jan 14:27
    2413 visningar
    5 svar
    5
    2413

    Johannesört?

    Jag har lästa att johannesört inte är bra att kombinera med p-piller eftersom de kan minska p-pillrens effekt. Undrar om de även kan ge en skjuts till den som verkligen vill bli gravid. Någon som vet något om detta?

  • Svar på tråden Johannesört?
  • Äldre 30 Jan 19:25
    #1

    Jag skulle också gärna vilja veta...

  • Selmab­us
    Äldre 30 Jan 19:44
    #2

    johannesört tar bort effekten av alla läkemedel, vad jag har förstått. vad gäller skjuts till graviditet är jag ganska säker på att det inte hjälper. vet att man inte skall äta det i samband med graviditet dock!

  • cusuco
    Äldre 1 Feb 18:46
    #3

    Ja det är mycket man inte kan kombinera med johannesört och om man dessutom inte bör äta dem vid graviditet så är det ju ingenting att tänka på. Man blir så ivrig i sin längtan efter ett plus att man griper efter minsta halmstrå.

  • huldra­29
    Äldre 1 Feb 18:50
    #4

    Jag åt johannesört vid en mildare depression så jag skulle orka.. ammade samtidigt på kvällarna och hade inte fått tillbaka mensen efter graviditeten 9 mån senare kom lilla Isabel

  • tussil­ago02
    Äldre 1 Feb 18:52
    #5

    Johannesört-preparat ska inte tas när man äter andra mediciner eftersom det kan minska ELLER öka effekten av den andra medicinen. Johannesört ska heller inte användas under graviditet och kan inte öka chanserna att bli gravid.
    dessutom så tar det 2 veckor innan johannesört har gått ur kroppen, så efter att man sluta använda johannesört så ska man vänta 2 veckor innan man börjar med någon annan medicin.
    hälsar en som jobbar på apoteket

Svar på tråden Johannesört?