• MissHelena

    Första IVF efter sommaren - fler som vill följas åt?

    Hej!
    jag och min sambo har efter drygt 3 års försök nu äntligen fått tid för IVF. Utredningen har inte visat på något fel vare sig hos mig eller honom, både glädjande men ändå frustrerande när man får höra "vi hittar inget fel, det borde gå".

    Jag är 30 och min sambo är 31. har varit på vårt första samtal på RMC i Linköping och fick då veta att vi ska köra det långa protokollet. Vill starta så fort som möjligt efter deras sommaruppehåll men vi ska gifta oss den 24.e augusti och när jag tittar på min cykel så skulle det kunna bli så att äggplock blir precis runt det datumet, och det känns inte helt bra. Så nu vet vi inte riktigt hur vi ska göra - chansa och köra på med risken att jag kan må skit på vår bröllopsdag, eller vänta ännu en månad.

    Fördelen med att börja redan i augusti är att vi båda har semester hela den månaden så då slipper jag vara borta från jobbet och kan bara ta det lugnt. men som sagt, vad händer om äggplock blir på fredagen dagen innan bröllopet och jag mår superdåligt.
    Är det värt det? Jag menar - blir det ett barn så är det ju värt vad som såklart....

    Hoppas det finns fler som vill dela denna jobbiga, men ändå otroligt spännande och hoppingivande tid med mig =)

  • Svar på tråden Första IVF efter sommaren - fler som vill följas åt?
  • Jorun

    Halloj Helena!

    Jag har redan gjort ett ivf-försök men utan graviditet så vi ska göra försök nr 2 efter sommaren.

    Jag mådde bra efter äggplocket, hade kunnat gifta mig dagen efter. Var lite öm i äggstockarna bara så inget hoppa och skutta. Men man kan ju ha jätteont också så hade jag varit i er sits så hade jag väntat en månad till faktiskt. Då har ni något att se fram emot efter bröllopet sen i stället

  • Nedrud

    Jag va på rmc i Linköping i dag och ska startar en lång behandling i augð??? hade varit kul att följas åt ...

  • MissHelena
    Jorun skrev 2013-06-26 13:11:31 följande:
    Halloj Helena!

    Jag har redan gjort ett ivf-försök men utan graviditet så vi ska göra försök nr 2 efter sommaren.

    Jag mådde bra efter äggplocket, hade kunnat gifta mig dagen efter. Var lite öm i äggstockarna bara så inget hoppa och skutta. Men man kan ju ha jätteont också så hade jag varit i er sits så hade jag väntat en månad till faktiskt. Då har ni något att se fram emot efter bröllopet sen i stället
    Hej Jorun,
    tråkigt att det inte lyckades på ert första IVF, hoppas nummer två blir ert guldägg =)

    Har ni i ägg i frysen ni ska använda nu? Stimulerat eller i normal cykel?

    Ja vi har efter nog genomtänkande bestämt oss för att vänta tills efter bröllopet, vill kunna vara helt fokuserad på det och njuta av vår stora dag =) 
  • MissHelena
    mikispikis90 skrev 2013-06-26 13:45:10 följande:
    Jag ska starta mitt första IVF försök rubt den 15 aug :)
    Spännande! Då kommer du att ligga lite före mig då vi valt att vänta tills efter vårt bröllop. Vet inte riktigt hur min cykel kommer att se ut då den verkar ha skjutit på sig lite, men kanske gör så att vi startar med nässprayet innan bröllopet iaf.

    Kul att vi kan följas åt. Jag är jättenervös och det känns lite overkligt, har inte fått in i huvudet att vi inte kan få barn själva. Ibland slår det mig och då blir jag helt förstörd, men oftast så ligger det lite dolt under ytan så att jag inte riktigt kan ta på det. Svårt att förklara... 
  • MissHelena
    Nedrud skrev 2013-06-26 21:24:28 följande:
    Jag va på rmc i Linköping i dag och ska startar en lång behandling i aug😃 hade varit kul att följas åt ...
    Kul att någon mer är i Linköping, har inte stött på någon annan därifrån förrän nu! =)

    Vi hade vårt första infosamtal i slutet av maj. Fick ingen jättebra uppfattning av deras patientmottagande och information, men jag har hört att de ska vara bra på själva "ingreppen" så vi tar nog våra två gratisförsök där så får vi se om vi kör fler någon annanstans om vi inte lyckats innan dess.

    Hur kände ni vid första samtalet? 
  • MissHelena

    Vart kommer ni ifrån förresten? Vi bor i Jönköping. Jag hoppas verkligen att vi vid den här tiden nästa år ska sitta med våra guldklimpar i famnen!! =)

    Är det ert första barn ni är på allihop? 

  • mikispikis90

    Vad roligt med bröllop :) själv har jag varit fru nu i en vecka och en dag :) vi gifte oss på midssommarafton :)

    Vårat första barn, jag är 23 år och min man är 27 år (han har haft testikelcancer, endast 2% av 100 spermier är levande) så vi kommer göra micro IVF :) själv är jag döds rädd för alla sprutor, har hämtat ut all medicin och tittar på de flera gånger om dagen. Som tur är ska jag få hjälp av FF enheten så en sköterska ska komma hem till mig och hjälpa mig med sprutorna :)

    Vi går i Örebro :)

Svar på tråden Första IVF efter sommaren - fler som vill följas åt?