• Äldre 17 Jun 02:38
    2722 visningar
    3 svar
    3
    2722

    Andras barn

    Mitt barn har en vän som inte är snäll. Anledning till att mitt barn träffar honom är för att vi är nära vänner med familjen. Varje gång vi träffas så blir mitt barn slagen av det andra barnet. Det andra barnet tar sönder mitt barns leksaker, skyller i från sig på mitt barn.
    Jag vill inte lägga mig i . Men inget barn är i grunden elak. Men jag tycker det är jobbigt !!!! Det andra barnet får väldigt mycket skäll från sina föräldrar. Vad skulle ni göra ?


  • Svar på tråden Andras barn
  • Äldre 17 Jun 13:40
    #1

    Jag skulle hindra att barnen slåss. Gå in själv och påverka leken så att det inte blir så våldsamt.

    Vilken ålder har barnet?    

  • Äldre 17 Jun 22:03
    #2
    blubbblubb skrev 2013-06-17 13:40:21 följande:
    Jag skulle hindra att barnen slåss. Gå in själv och påverka leken så att det inte blir så våldsamt.

    Vilken ålder har barnet?    
    Små barn (under 4-5 år) har svårt för att leka på just sätt utan överinseende av vuxna. De har helt enkelt inte skaffat sig den förmågan ännu ....De behöver vuxnas stöd - dvs säg till och identifiera när det är "fara å färde"!
  • Äldre 18 Jun 05:53
    #3

    Barnen är 4 år. Men mitt barn slår inte honom. Att det barnet slår mitt barn flera gånger varje gång vi träffas känns inte helt ok. Det är som om det barnet tror att vi tycker det är roligt.

Svar på tråden Andras barn