• Anonym (tjej21)

    Killar - varför slaknar ni ?

    Har funderat på en sak gällande er killar! 

    (För att svara på min fråga - ponera att den du ligger med enligt dig är jävligt attraktiv! Menar att det bör finnas andra orsaker än brist på attraktion)

    Har haft någon fördom om att kukar håller sig stenhårda under hela knullet - men märker att det nog inte är som jag trodde, nu när jag är mer erfaren.
    Märker att det är vanligt att snoppar slaknar då och då under ex. förspel, oralsex, ett knull osv.

    - Varför händer detta ? 

    Är det för att det man gör ej är skönt ? Tappar ni koncentrationen ? Går ståndet ner för er när ni ej blir smekta själva, utan typ ger oralsex ? Går ståndet ner för att det man gör är otillräckligt - typ för löst ? Går det ner för att man t.ex. rider av för långsamt eller i fel vinkel ? 

    Det jag vill veta är: varför går DITT stånd ner, alltså som en personlig fråga.
    Är ju svårt att dra någon generell slutsats av detta. 

    Är tacksam för svar/åsikter/funderingar!  

                   

  • Svar på tråden Killar - varför slaknar ni ?
  • Inchthing

    Hade problem med det förr i tiden, handlade om prestationsångest för min del och att man inte kunde slappna av och vara med i " The moment " kan man säga ...

     

  • Anonym (tjej21)
    Inchthing skrev 2013-06-29 02:02:15 följande:
    Hade problem med det förr i tiden, handlade om prestationsångest för min del och att man inte kunde slappna av och vara med i " The moment " kan man säga ...

     

    Låter intressant! Förstår att det kan bli så...

    Har varit med EN som tydligt markerade att det hade med prestationsångest/nervositet att göra, det var skönt att få veta det, men det känns annorlunda när det händer och man inte vet vad det beror på alls. Man tror typ att det man gör är dåligt eller att killen har tankarna på annat håll Tungan ute 
  • Inchthing
    Anonym (tjej21) skrev 2013-06-29 02:08:44 följande:

    Låter intressant! Förstår att det kan bli så...

    Har varit med EN som tydligt markerade att det hade med prestationsångest/nervositet att göra, det var skönt att få veta det, men det känns annorlunda när det händer och man inte vet vad det beror på alls. Man tror typ att det man gör är dåligt eller att killen har tankarna på annat håll Tungan ute 
    Jo det blir väl den tanken ni får när man slaknande.
    Men det är inte tankar på annat håll heller varje gång, det kan va det man tänker på just då men man tänker för mycket kan man säga :D 
  • Gotlänning

    Enkelt, antingen är huvudet inte med eller så är man packad.


    If the brain were so simple that we could understand it, then we'd be so simple that we couldn't
  • prospicientia

    Går det att jämför med onani? Då har man ju (jo, om man är 20 kanske) inte stenhårt stånd hela tiden när man runkar, utan det går lite fram och tillbaka i vågor. Man tillåter även tankar att vandra iväg på alla möjliga håll. Så är det antagligen för tjejer med.  

  • Anonym (tjej21)
    Inchthing skrev 2013-06-29 02:12:24 följande:
    Jo det blir väl den tanken ni får när man slaknande.
    Men det är inte tankar på annat håll heller varje gång, det kan va det man tänker på just då men man tänker för mycket kan man säga :D 

    Haha mkt bra förklaring! Har själv aldrig haft prestationsångest på det sättet, men förstår absolut hur du menar
  • Digestive

    När det väl har hänt så har det handlat främst om fokusbrist (som exempelvis kan bottna i vad överstående har nämnt men även av mer tillfälliga saker och väldigt kortvarigt under främst förspel) men även att exempelvis ett förspel var så mysigt vissa stunder att det blev mer mysigt just då än sexigt och eggande (varav sådana där småslakningar kan uppstå lite då och då, för min del). Tror fenomenet "slaknar på grund av avtändning" kan ses som ganska sällsynt - men då utgår jag bara ifrån mig själv och ren magkänsla (och jag hoppar inte i säng med människor som jag finner soppas sexuellt ointressanta - då väljer jag nog Lena Handén istället, alla gånger).

     

  • Anonym (tjej21)
    Digestive skrev 2013-06-29 02:27:03 följande:
    När det väl har hänt så har det handlat främst om fokusbrist (som exempelvis kan bottna i vad överstående har nämnt men även av mer tillfälliga saker och väldigt kortvarigt under främst förspel) men även att exempelvis ett förspel var så mysigt vissa stunder att det blev mer mysigt just då än sexigt och eggande (varav sådana där småslakningar kan uppstå lite då och då, för min del). Tror fenomenet "slaknar på grund av avtändning" kan ses som ganska sällsynt - men då utgår jag bara ifrån mig själv och ren magkänsla (och jag hoppar inte i säng med människor som jag finner soppas sexuellt ointressanta - då väljer jag nog Lena Handén istället, alla gånger).

     

    Tack så mkt för en väldigt bra förklaring! Solig

    Det du nämner, om att det blir mer mysigt än sexigt emellanåt, låter mkt logiskt!
  • Feltryck01

    Jag tror som Digestive var inne på att slaknande pga att den andra parten är oattraktiv är nog mer en myt än sanning. Då lär man väl inte få kuken att stå som ett spett ens i början?
    Gött med såna här trådar. Har hänt mig att ett ex slaknat till litegrann och jag blev jätteledsen, för jag trodde det var mitt fel. Jag gjorde fel eller är oattraktiv eller så.. Men vi pratade om det och bara insåg att det inte var någons "fel", det blir så ibland helt enkelt.

  • Ernst Hugo

    Det finns 1001 orsaker och nästan alla är personliga. Hitta killen du vill vara med så kan han berätta om sina 1000 variationer för dig. En gemensam orsak är rampfeber


    Postbanken, postbanken, pooostbanken....
Svar på tråden Killar - varför slaknar ni ?