• Anonym (Billibupp)

    Kvinnor med utländska män

    Pratade med en vän igår som berättade att han kvinnliga kollega skaffat sig en kille från Turkiet.
    Han sade att det säger ju allt om henne vilket jag kan hålla med om.
    Kvinnan i fråga är extremt blyg och lite udda till utseendet och personligheten.

    Vid ett annat tillfälle pratade jag med en arbetskollega som berättade att hans syster var ihop med en arabisk man. Han berättade att systern haft extremt svårt med relationer men att hon är väldigt snäll.
    Kunde inte heller göra annat än att hålla med om att kvinnor som skaffar Turkiska eller utländska män brukar ha det extremt svårt med att skaffa svenska män.

    Kort och gott så undrar jag om det kan vara deras sista desperata försök att få en relation över huvud taget i stället för att leva singel resten av sitt liv? 
    Tycker mig se att många kvinnor som väljer utlänningar är lite udda.
    När jag träffar kvinnor som varit ihop med en utländsk man så börjar jag genast att analysera henne om varför hon valde just det. 
    Hur ser ni andra på kvinnor som skaffar sig en utländskt exotisk man?

  • Svar på tråden Kvinnor med utländska män
  • Anonym (hmm)

    Jag skulle aldrig och har inga vänner som vill ha utländska män. Dras inte till det och har inga likheter med de.

    Jag vet dock inte om de är för att de inte kan få någon annan. Däremot är utländska män väldigt på,man får ju nästan skrapa bort de,för att de ska försvinna. Inget jag tänder på,men alla är ju olika. 

  • Anonym (Td)

    Skrev inte du exakt samma sak fast om thaikvinnor igår? Exakt samma text bara bytt ut man mot kvinna osv.

  • Fiya

    Oj vilken märklig koppling du gör TS, ja, likaså din vän. 
    Min slutsats om de flesta konstellationer av förhållanden, är nog att attraktion uppstått från båda hållen och att ett förhållande har inletts.
    Personligen får jag väl erkänna att de flesta av mina förhållanden har inletts på grund av att jag tyckt om en personlighet i fråga och antingen direkt vid möte känt fysisk attraktion, eller längre fram, när personen visat sig ha en attraktiv personlighet, börjat känna en fysisk attraktion. 
    Denna fysiska attraktion har sammanfallit med mörka drag, både hos svenska män och utländska män. Jag gillar mörkt hår oavsett om det är brunt eller korpsvart och mörkare ögon, som gröna eller bruna. Jag tror att min bild av förhållanden är att man ska komplettera den man är med. Varje människa är bra som den är, på sitt sätt, och i en relation krävs det för mig att hitta en man vars positiva egenskaper tilltalar mig och vars negativa egenskaper är söta/kan tolereras eftersom de i kombination med mina dåliga egenskaper inte blir en dödlig mix Flört Sådana egenskaper har inte någon etnisk lag utan finns att finna i varje individ och karaktär.
    Kan tänka mig att det är något omedvetet kompletterande även angående utseende, då jag själv är så blond som man kan bli, och blåögd, och att jag oftast dragits till min motsats även där. 
    Sen får jag upp ögonen för män som har kunskaper jag själv inte har, det imponerar på mig.  

    Varför tror du att det skulle krävas en speciell sorts personlighet för att falla för någon som inte ser typiskt svensk ut? Jag får intrycket av att du menar speciell med en negativ betoning nämligen. Alla människor har ju inte triggers som handlar om just det fysiska utan kan som jag, gå igång på andra grejer som kunskap, charm, roliga med mera. 

  • Anonym (ida)

    Hm... Jag har väldigt svårt att skaffa en svensk man för att jag inte attraheras av svenska män. Därför väljer jag utländska män istället. Det betyder inte att jag har problem med att få svenska män om jag skulle vilja ha en, jag har haft gott som svenskar som raggat på mig genom åren men om det inte finns en attraktion så är det inte heller av intresse för mig. Förstår inte varför folk bryr sig vad andra gör i sina relationer. Du är bara ute efter att få dina fördomar bekräftade och det säger mer om dig än om kvinnor som väljer utländska män.

  • Anonym (tjupp)

    Vilken slutledningsförmåga, man blir rent av förbluffad....

  • Anonym (ida)
    Anonym (tjupp) skrev 2013-06-30 09:09:31 följande:
    Vilken slutledningsförmåga, man blir rent av förbluffad....
    Eller hur... Baserat på två fall som TS känner till...
  • Anonym (yyy)

    Jag är tillsammans med en kille från en arabisk kultur, dock är han född i Sverige. Attraheras inte av svenska killar, tycker de flesta ser ut som grisar haha. Såklart finns de en del som ser bra ut.

Svar på tråden Kvinnor med utländska män