• Polarlantis

    Få bort kissblöjorna nu när vi inte har bajsblöjor längre :)

    Sonen är nu ett år och säger till på skarpen om han behöver gå på pottan och bajsa, han vill inte göra det i blöjan vilket är helt kanon!!! Enda gången det hänt på senaste månaderna var i bilen då han var supertrött och jag inte förstod vad han ville.
    Rutinpottar också för kiss men det är lurigare helt klart. Han kissar i princip alltid på pottan om jag sätter honom där. Men allt annat skvättande...kan man göra ngt begåvat för att få torra blöjor istället?

    Min tanke är att han ska få gå utan ngt på underkroppen alls och så vara ute och försöka få koll på hur ofta han kissar och så kunna erbjuda potta ofta inne i samma intervall och försöka dra ut på det så att säga... Kan det funka? Några tips på att få barnet att säga till om kiss? Mitt upplägg funkar ju bara om det blir sommar och varmt ngn gång!!! MORR!

    Tips mottages tacksamt!

  • Svar på tråden Få bort kissblöjorna nu när vi inte har bajsblöjor längre :)
  • Mellanmjölkens land

    Vi fick i stort sett aldrig torra blöjor. Talade däremot om att dottern fick välja om hon ville ha trosor eller blöja. Ville hon ha trosor skulle hon säga till när hon behövde kissa och så visade jag henne hur hon tecknade "kissa". Då var hon ca 1,5 år och vi hade väntat in språket.

Svar på tråden Få bort kissblöjorna nu när vi inte har bajsblöjor längre :)