• Äldre 2 Jul 21:52
    3815 visningar
    5 svar
    5
    3815

    Jag är gravid och behöver råd

    Både igår och idag har jag gjort graviditetstest som visat positivt.

    Jag har många blandade känslor - glädje, förvirring och sorg. Sorg för att jag vet inte om jag kan behålla barnet.

    Läget är att jag och lin pojkvän har varit tillsammans i dryga halvåret. Vi älskar varandra gränslöst och vi har verkligen hittat rätt. Men jag har ett sprojlans nytt jobb (som jag trivs med!) och han jobbar så han är borta varannan vecka.
    Dessutom har vi ingen egen bostad, vi planerar att köpa hus som vi kan renovera upp.

    Inte nog med det har vi även börjar planera att resa runt lite i världen.

    Även om jag inte blev gravid vid rätt tidpunkt så känns det helt underbart att något pågår i min kropp, något fantastiskt som jag längtar efter. Men kanske först om 1-2 år..

    Jag behöver era råd, nog vet jag att det är vi som bestämmer men kan vara skönt att få lite rådgivning utöver det.

    Jag är 23 år


  • Svar på tråden Jag är gravid och behöver råd
  • Äldre 2 Jul 21:57
    #1

    Vad säger din pojkvän? Vill han behålla? 


    Går ju inte att säga vad du ska göra, men gör det som känns rätt just nu! Lycka till vilket beslut du/ni än fattar :)

  • Äldre 2 Jul 22:00
    #2

    Du har lagt tråden under adoption! Du får nog fler svar på annan plats!!!

  • Äldre 2 Jul 22:04
    #3

    Fabbemam

    Jag vet därför gjorde jag en ny i annan kategori!!!!!! (Överkonsumtion av utropstecken)..

  • Äldre 5 Jan 19:24
    #4

    Jag kan bara säga att man ALDRIG vet vad som blir den dagen man vill ha barn, jag skulle överväga att ni prata med varandra innan ni bestämmer er hur ni gör. Jag och min man blev gravida bara 6 månader efter att vi blev tillsammans, men valde att ta bort det något jag ångrat MÅNGA MÅNGA gånger för det tog oss nu 5 år att blir gravida igen.

  • Äldre 6 Jan 13:08
    #5

    EVE00, trådstarten skrevs i JULI 2013.

Svar på tråden Jag är gravid och behöver råd