• Äldre 5 Jul 19:47
    100781 visningar
    79 svar
    79
    100781

    Jobbar på oljeplattform . Försöker svara på alla frågor ni kan ha.

    Jobbar som roughneck på en flytrigg på norsk sockel. Ska försöka svara på alla frågor som handlar om jobbet och livet på en rigg.

  • Svar på tråden Jobbar på oljeplattform . Försöker svara på alla frågor ni kan ha.
  • Anonym (Undra­nde)
    Äldre 16 Jul 12:43
    #1

    Vad roligt, verkar väldigt förmånligt!! :)

    Har några frågor:

    Vad är eftersträvansvärt att ha utbildning/förkunskaper inom?

    Måste man vara bra på engelska?

    Är det svårt att få jobb och vad kostar säkerhets-kursen man måste ha innan man kan börja jobba, kan detta göras i Sverige eller måste man gå kurs i Norge? 

    Arbetsuppgifter, måste man vara "händig" eller kan "vem som helst" med god fysik klara av jobbet?

    Hoppas du kan svara!! :) 

  • Äldre 16 Jul 23:47
    #2
    Anonym (Undrande) skrev 2013-07-16 12:43:38 följande:
    Vad roligt, verkar väldigt förmånligt!! :)

    Har några frågor:

    Vad är eftersträvansvärt att ha utbildning/förkunskaper inom?

    Måste man vara bra på engelska?

    Är det svårt att få jobb och vad kostar säkerhets-kursen man måste ha innan man kan börja jobba, kan detta göras i Sverige eller måste man gå kurs i Norge? 

    Arbetsuppgifter, måste man vara "händig" eller kan "vem som helst" med god fysik klara av jobbet?

    Hoppas du kan svara!! :) 
    Mekanisk/hydraulisk bakgrund är aldrig fel gärna med yrkesbevis som går att omvandla till norskt fagbrev.
    Du bör vara praktiskt lagd och kunna skruva på maskiner, då de tenderar att behöva underhåll i tid och otid.

    På norsk sokkel behöver du inte några direkta engelska kunskaper då det mesta tas på norska, visst finns lite servicesällskap som har engelsk personal men inget stort problem.