• Snoddasen

    pengar

    Tänkte höra med er. Har en gammal vän som hörde av igår knappt snackat på 6år åh inte träffats på 5år) och berättade att hon inte hade några pengar, låg minus på kortet och inte kunde ge sina barn mat på bordet. Givetvis godhjärtad som jag är sa jag att jag kan föra över pengar tilll någon annans kort så hon kan plocka ut dom och handla. Nu till min sits, visst jag har pengar sparade som jag inte vill röra. För tillfället har jag akassa men ska snart gå över till fpenning då den lille kommer så överdrivet med pengar kan jag inte påstå att jah får ut.. åh sambons pengar rör jag inte till sånt här. Nu är min fråga hur mycket bör jag föra över för att inte göra bort mig eller verka som en sniken idiot? (Förmodligen kommer jag aldrig se.röken utav pengarna igen) vet ej om hon har barnen ihelgen bara eller hela nästa vecka. Tacksam för svar.


    pengarkris?
  • Svar på tråden pengar
  • Frontline

    Du behöver inte föra över 1 krona, kan man inte handskas med sina egna pengar och man har barn då är det illa..


    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Tirem

    En vän som du inte träffat på 5 år ringer och tigger pengar? Jag skulle känna mig extremt utnyttjad och faktiskt inte hjälp henne...

    Visst är det tragiskt att hon är luspank men det är ju i dessa lägen som ekonomiskt bistånd finns...

  • Sornelid

    Om de bor i närheten så bjud hem de på mat så kan ni träffas och de får mat i magen. Annars skulle jag inte föra över en krona, som någon skrev köp en matkasse i stället om det är mat de behöver.

Svar på tråden pengar