• Fläderpärlan

    Brun sparsam mens, gravid?

    Är det någon som har haft brun sparsam mens i ca: 4 dagar? Och vad berodde det på? Gravid? Mens? Eller vad kan det vara? Tacksam för svar!

  • Svar på tråden Brun sparsam mens, gravid?
  • Sandra1990a
    Elinmariaregina skrev 2013-07-14 18:34:36 följande:
    Är det någon som har haft brun sparsam mens i ca: 4 dagar? Och vad berodde det på? Gravid? Mens? Eller vad kan det vara? Tacksam för svar!
    Är du osäker så ta ett test då man inte kan vara så säker på ifall man e gravid.. För man kan ju vara gravid fast man har mens med.. Men ta ett test gärna 2-3 då testerna kan visa fel ibland men ta dom en vecka efter varandra och helst på morgonen. :)
  • Silicon valley

    Hur gick det för dig? JAg har samma symptom som dig.. jobbigt att inte veta..

  • Visflicka

    Hej! Det var rätt länge sen du skrev första inlägget i den här tråden men hoppas ändå på att du kanske svarar. Är lite nyfiken på hur det har gått för dig? Jag har just precis haft samma problem. Min mens är lite oregelbunden men borde ha kommit runt den sista september med tanke på hur långt det brukar vara mellan gångerna. Dagen innan min förväntade mens tog jag ett gravtest mot eftermiddagen för att se om jag var gravid eftersom jag mått illa från och till i någon vecka och jag och sambon har precis börjat försöka skaffa barn. Gravtestet visade negativt. Men eftersom jag tog det på eftermiddagen funderar jag på om det inte var tillförlitligt, skulle helst tas på morgonen stod det. Det som dock gjorde mig förbryllad var att den första oktober (dagen efter att jag tagit gravtestet alltså) kom det någon droppe som jag inte riktigt kunde se som blod utan snarare som du säger brun flytning. Detta pågick i ca sex dagar och det kom inte mer än någon droppe varje dag. Ingen mensvärk heller. Så frågan är om jag är gravid eller inte? Jag köpte en förpackning med två gravtest så har fortfarande ett kvar men det känns lite meningslöst att slösa bort det när det första visade negativt och jag dessutom fick något som skulle kunna vara mens. Vad tycker ni jag ska göra?

  • Fläderpärlan

    Hej! Jag hade en månad som jag bara hade bruna flytningar, alltså ingen riktig mens men jag var inte gravid heller. Kanske beror det på att vi är under utredning och att jag stressar upp mig och är orolig, min mens har hoppat en del nu. Hur gick det för dig, blev det något plus? :)

  • Visflicka

    Frågan om jag var gravid får jag aldrig veta. För tre veckor efter de bruna flytningarna kom en märklig mens. Först blödde det som vanligt men sedan på den tredje natten blödde det utav bara sjutton och massor av slem. Jag tror att det kan ha varit ett missfall för så mycket brukar jag aldrig blöda annars speciellt inte på natten och speciellt inte under den tredje natten. Jag pratade med en barnmorska och hon sa att det kunde vi inte veta nu när allt är över men det kunde varit ett missfall. Hur som helst så borde jag ha min mens nu igen men den har inte kommit. Cirka en vecka försenad och det brukar vara rätt vanligt för mig så får väl vänta och se :)

  • carrolinea

    Ser att detta nästan är 1 år sen. Jag har så och testat mig, och ett väldigt väldigt svagt positivt test. Och typ ingen förändring. Aja får se hur de utvecklar sig.

  • Bullen11
    carrolinea skrev 2014-05-28 22:04:11 följande:

    Ser att detta nästan är 1 år sen. Jag har så och testat mig, och ett väldigt väldigt svagt positivt test. Och typ ingen förändring. Aja får se hur de utvecklar sig.


    Och precis så har jag nu! 


    Hur gick det för dig???

  • carrolinea
    Bullen11 skrev 2014-09-03 08:47:57 följande:

    Och precis så har jag nu! 


    Hur gick det för dig???


    Blev ingenting då och fick ett mf i somras
  • Bullen11
    carrolinea skrev 2014-09-07 19:07:02 följande:
    Blev ingenting då och fick ett mf i somras

    Åh beklagar, vad tråkigt :(


     


    Jag testade faktiskt med digitalt och fick gravid 2-3 :) Symptomen har börjat komma och inga mer blödningar! Ska på VUL nästa måndag, men än så länge känns det bra :)

  • carrolinea
    Bullen11 skrev 2014-09-07 20:48:49 följande:

    Åh beklagar, vad tråkigt :(


     


    Jag testade faktiskt med digitalt och fick gravid 2-3 :) Symptomen har börjat komma och inga mer blödningar! Ska på VUL nästa måndag, men än så länge känns det bra :)


    Vad kul för dig :) grattis

    Skönt att blödningen börjar avta själv har jag bim i veckan igen får väl sr
Svar på tråden Brun sparsam mens, gravid?