• Äldre 18 Jul 20:01
    2176 visningar
    1 svar
    1
    2176

    Mjölkallerigsk 11 månaders flicka

    Hej !

    Vi har sedan vår dotter var 4 månader uteslutit mjölk produkter efter 4 väldigt tuffa och skrikiga månader, vilket resulterade i en helt ny bebis.. Nu börjar det bli dags att prova oss fram med mjölkprodukter snart, men först undrar jag om hon kan dricka havre mjölk till maten? Hon är inte alls förtjust i vatten utan vill helst ha fruktdryck och jag är inte så himla pigg på att ge henne det eftersom det är socker osv.. 

    Sen till provoceringen som jag tror det kallas..
    Hon har av misstag vid 2 tillfällen fått sempers burk mat som har innehållit ost och inte visat något efter det och på prick testet så visade allt negativt när det kom till mjölk. Tror du att det kan ha vuxit bort redan?

    Victoria 

  • Svar på tråden Mjölkallerigsk 11 månaders flicka
  • Äldre 27 Jul 16:56
    #1

    Hej! Visst kan känsligheten för mjölkprotein vara borta, pricktestet är också negativt. Prova med små mängder mjölkprotein i maten för att successivt öka mängden, exempelvis en bit rån att suga på till att börja med. Därefter lite smör och sedan ökande mängd mjölkprotein i maten.
    Mjölk är ett viktigt näringsämne för små barn och bör därför ingå i kosten. Om man ej ger mjölkprotein bör fullvärdig ersättning ges, exempelvis Althera eller Nutramigen.
    vänliga hälsningar Anitha 

Svar på tråden Mjölkallerigsk 11 månaders flicka