• NethanL

    vad ska folk säga??

    Hej!

    Oj oj vad jag blev förvånad när jag märkte att jag gått över en vecka, kollade förra veckan och ja ett litet barn växer i magen.
    Förvånad blev jag för att jag inte är så ung längre i detta syfte. Fyller 47 år nu i augusti.
    Fick ett barn 09, ville då gärna ha ett syskon till henne, men nej det funkade inte då, blev ett missfall men sen inget mer. Å så kommer det en så här glad överraskning  nu....Jätte glad, men också orolig, nervös och vad ska andra säga?? Är det fler här som är lite äldre och är gravida eller har varit gravida??
       

  • Svar på tråden vad ska folk säga??
  • asan25

    Grattis!
    Vill du/Ni behålla barnet så strunta i vad alla andra tycker och tänker.

    Jag fyller 41 år nåstan månad och väntar mitt första barn, är i vecka 8 (7+5).

    Lycka till!

  • Marie-anne

    grattis! det är du och killen som ska ha barn, inte dom andra, och är dom dina riktiga v änner, ska dom stötta ej gnälla!Hjärta

  • Bara en människa
    asan25 skrev 2013-07-23 11:10:08 följande:
    Grattis!
    Vill du/Ni behålla barnet så strunta i vad alla andra tycker och tänker.

    Jag fyller 41 år nåstan månad och väntar mitt första barn, är i vecka 8 (7+5).

    Lycka till!
  • Mikkan90

    Dom ska säga grattis och vill dom inte säga det så borde dom bara vara tysta och hålla sina åsikter för sig själva. Grattis!


    Pojke född 2012-01-16
  • MissKaos

    Stort Grattis ! Lycka till strunta i andra!


    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Chimera71

    Stort grattis !!

    Själv e jag 42 och väntar mitt 3:e barn????

    Yngsta dottern kommer vara 18 samma månad som bebisen förväntas komma, så det känns nästan som första gången????

    Min äldsta dotter blir 22 år.

    Min plan var inte att få fler barn förrän jag träffade en ny man som e lite yngre än mig och han har inga barn. Det hela var inte självklart men ack så naturligt trots min ålder????


    Lupiner skrev 2013-08-05 22:31:25 följande:
    Stort stort Grattis!!! Lycka till!

    NethanL skrev 2013-07-23 08:39:59 följande:
    Hej!

    Oj oj vad jag blev förvånad när jag märkte att jag gått över en vecka, kollade förra veckan och ja ett litet barn växer i magen.

    Förvånad blev jag för att jag inte är så ung längre i detta syfte. Fyller 47 år nu i augusti.

    Fick ett barn 09, ville då gärna ha ett syskon till henne, men nej det funkade inte då, blev ett missfall men sen inget mer. Å så kommer det en så här glad överraskning  nu....Jätte glad, men också orolig, nervös och vad ska andra säga?? Är det fler här som är lite äldre och är gravida eller har varit gravida??

       

  • Säljes i Årsta Stockholm

    Grattis, grattis, grattis!
     Du är inte ensam om att vara gravid och över 45. Kolla "Stjärnklar", hon fick en son när hon var 48.

    Jag fick min dotter, helt utan hjälp, när jag var 45. Sedan dess har vi försökt få ett syskon, har provat akupunktur, äter numera DHEA och annat, men inget resultat. Jag har precis fyllt 48 och mitt amh-värde är inte det bästa, men övriga värden bra. Så jag blir både rörd och avundsjuk när jag läste att du är gravid och vi nästan är jämnåriga. Kanske är hoppet inte helt ute för min del ändå...

    Stort grattis igen!     

  • MissKaos
    NethanL skrev 2013-07-23 08:39:59 följande:
    Hej!

    Oj oj vad jag blev förvånad när jag märkte att jag gått över en vecka, kollade förra veckan och ja ett litet barn växer i magen.
    Förvånad blev jag för att jag inte är så ung längre i detta syfte. Fyller 47 år nu i augusti.
    Fick ett barn 09, ville då gärna ha ett syskon till henne, men nej det funkade inte då, blev ett missfall men sen inget mer. Å så kommer det en så här glad överraskning  nu....Jätte glad, men också orolig, nervös och vad ska andra säga?? Är det fler här som är lite äldre och är gravida eller har varit gravida??
       
    ...och vad har folk sagt?
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Chimera71

    Ska egentligen vara jätteglad och tänka positivt, men jag gräver ner mig i allt som kan gå fel:-/

    Hur ska man ställa sig till alla test osv?

    Om man får ett negativt besked efter fvp...vad gör man då? Ska msn göra fvp?

    Ja, ni hör ju själva:-/ Jag är oroligheten i egen hög person

    Jag vill bara att tiden ska gå så jag kan få slappna av

    Skönt att kunna skriva av sig här iallafall!

    Tack för att ni finns här

  • Chimera71

    Som alla andra säger så ska alla bara strunta i att man skaffar barn senare i livet!!

    Det viktigaste är väl barnet som växer och att man trivs med det?

    Skit i vad folk tycker!! Det finns gott om "tyckare" Det kommer jag också få erfara när jag berättar för vänner/arbetskamrater:-/

    Kram på er allihopa!! Lycka till alla!!

  • högavisan

    De ska säga GRATTIS! Övriga kan bara knipa näbb. 

    Men, jag ska erkänna att jag förväntar mej massa korkade kommentarer jag med. Jag ska försöka att inte lyssna på en enda av dem.   

Svar på tråden vad ska folk säga??