• Anooonym

    PANIK, snälla hjälp!!

    För några dagar sen när jag skulle duscha så bestämde jag mig för att ha lite kul mot badkarskanten, jag var inte ens upphetsad jag bara tänkte att jag ska ju ändå duscha så. Jag kollade innan, vet inte riktigt varför men jag såg ingenting tydligt där jag satt. Direkt när jag skulle duscha kom jag på att tänk om de skulle funnits sperma där eller något. Jag duschade fort av mig, rätt mycket i underlivet, liksom in till och med tror jag. Nästa dag så var jag lite orolig och kunde inte släppa det, men jag åt rätt så bra och mådde inte så dåligt. Senare så fick jag diarre (förlåt om du är känslig) och kände mig lite varm, såg röd ut om kinderna. Jag tror inte jag hade någon feber dock. Dagen efter så fick jag mens. Min mens är sjukt oregelbunden, den hade nog inte kommit på runt två månader kanske, och jag tyckte det var lite konstigt att allt de här hände i samband med vad jag gjort någon dag innan. Det kom rätt så mycket vilket de inte brukar göra direkt, men det är väl olika varje gång särskilt när den är oregelbunden? Iallafall, jag har haft en konstig känsla i magen sen dess, i början var de mer mensvärk men nu känns de som en tryckande känsla långt ner i magen, lite pirrigt i underlivet. Kan de bara bero på att jag knappt ätit? Jag har inte haft någon aptit och mått illa eller fått ont i magen när jag försöker äta. Mår skit! vet inte vad jag ska göra för allt jag går och väntar och tänker på är att tänk om jag skulle vara gravid. Kan man verkligen känna ALLT de här så tidigt? Det är väl omöjligt. Jag kände även att på första kvällen behövde jag gå och kissa rätt mycket men nu när jag är kissnödig vilket inte är så ofta känns det som de trycker lite mot kissblåsan. Om de var så att de varit sperma där jag suttit så måste den ha dött/ torkat redan därför att jag var med den enda i lägenheten från 7-8 på kvällen tills 12 då de hände. Min mens är också väldigt väldigt riklig, men eftersom den är så oregelbunden så kommer den säkert inte komma nästa gång pågrund av all min stress och så. Jag har ärligt talat varit nära panikattacker för jag vet inte vad jag ska göra därför kan de vara så att vissa symptom är pågrund av det. Jag vågar inte gå till ungdomsmottagningen eller något därför jag är rätt ung och ifall de skulle varit sperma där så hade det varit en familjemedlems, vilket skrämmer mig mer. Jag är oskuld förresten! Det här blev ett långt inlägg men jag behöver någon. Snälla döm mig inte, jag vill verkligen inte ens behöva skriva det här men vad ska jag göra.

  • Svar på tråden PANIK, snälla hjälp!!
  • Anooonym

    Glömde skriva att jag har haft en tom känsla i hela magen och de har låtit från magen (inte i början men nu, vilket säkert beror på hunger)

  • esmeralda74

    Hej!
    Du är orolig i onödan... Solig 

    1.Spermier överlever inte så många timmar på en badkarskant för att sedan simma rakt upp i din livmoder
    2. Du fick mens, vilket innebär att du INTE är gravid.  

    Vet du, det finns många bra sidor på nätet, tex RFSU:s om sex och annat med information om sex, graviditet och mens. Läs på så kan du lugna dig med kunskap!

    Vet du, när jag har mens så blir jag oftast dålig(lös) i magen första och andra dagen.Glad Spänningar i livmodern, underlivet, magen lite diffust kan jag också känna, utan att det är något konstigt med det. Känn efter hur kroppen reagerar vid mens, kanske skriv ner några rader så att du minns och kan se lite mönster, så kommer du att lära sig hur din kropp fungerar.

    Ta hand om dig!Solig     

  • Purpurbräcka
    esmeralda74 skrev 2013-08-03 21:12:37 följande:
    Hej!
    Du är orolig i onödan... Solig 

    1.Spermier överlever inte så många timmar på en badkarskant för att sedan simma rakt upp i din livmoder
    2. Du fick mens, vilket innebär att du INTE är gravid.  

    Vet du, det finns många bra sidor på nätet, tex RFSU:s om sex och annat med information om sex, graviditet och mens. Läs på så kan du lugna dig med kunskap!

    Vet du, när jag har mens så blir jag oftast dålig(lös) i magen första och andra dagen.Glad Spänningar i livmodern, underlivet, magen lite diffust kan jag också känna, utan att det är något konstigt med det. Känn efter hur kroppen reagerar vid mens, kanske skriv ner några rader så att du minns och kan se lite mönster, så kommer du att lära sig hur din kropp fungerar.

    Ta hand om dig!Solig     
    Och är man stressad och nervös brukar det också kunna kännas i magen.
    I skuggan av varje stor man står en kvinna med känslig hy.
  • Anooonym

    Tack så mycket för ditt svar Det känns bara inte som jag kan slappna av, jag känner att jag ständigt googlar, så läst på har jag ju gjort iallafall men jag mår bara dåligt över det för att tänker att om jag inte satt mig där så kanske inget av det här hade hänt, liksom jag känner att jag inte levt normalt de senaste dagarna vilket jag känner jättemycket ångest! Om jag hade haft min aptit så visst då hade jag säkert trott det var PMS eller mensen men de känns så läskigt. Kan de vara att jag från början började googla och såg alla symptomen och sen blev de lite som skengraviditet bara för att jag väntade på det. Nu känns de även som jag inbillar mig större bröst och ådror men de skulle vara omöjligt. Jag har inte riktigt mensvärk nu men de är som en obehaglig känsla i underlivet (det brukar jag dock känna vid mens, lite som om allt trycker neråt men de här känns inte riktigt som det) och sen långt ner i magen, ibland till och med över höften och i hela magen. Allt de här skulle ju kunna vara en blandning av mens, PMS, ångest och oro.


    esmeralda74 skrev 2013-08-03 21:12:37 följande:
    Hej! Du är orolig i onödan...   1.Spermier överlever inte så många timmar på en badkarskant för att sedan simma rakt upp i din livmoder 2. Du fick mens, vilket innebär att du INTE är gravid.   Vet du, det finns många bra sidor på nätet, tex RFSU:s om sex och annat med information om sex, graviditet och mens. Läs på så kan du lugna dig med kunskap! Vet du, när jag har mens så blir jag oftast dålig(lös) i magen första och andra dagen. Spänningar i livmodern, underlivet, magen lite diffust kan jag också känna, utan att det är något konstigt med det. Känn efter hur kroppen reagerar vid mens, kanske skriv ner några rader så att du minns och kan se lite mönster, så kommer du att lära sig hur din kropp fungerar. Ta hand om dig!     

Svar på tråden PANIK, snälla hjälp!!