• eliinon

    Ögonbrynen permanent hårborttagning!

    Hej! Jag undrar om någon här vet nått om permanent hårborttagning mellan ögonbrynen? Anledningen till varför jag är intresserad är att min hud mellan ögonbrynen blir jättelätt irriterad efter noppning och ibland får jag utslag (antagligen inflammerade hårsäckar) som gör ont och sitter rätt djupt :( Har känslig hud! Så Berätta gärna om ni gjort detta själva eller är intresserade Glad

  • Svar på tråden Ögonbrynen permanent hårborttagning!
  • Fia 28

    Tja, det brukar stå att det inte rekommenderas för ögonbryn då det ligger så nära ögonen.

    Har du testat RFSU:s medel för känslig hy och röda prickar? 

  • eliinon
    Fia 28 skrev 2013-08-06 10:55:41 följande:
    Tja, det brukar stå att det inte rekommenderas för ögonbryn då det ligger så nära ögonen.

    Har du testat RFSU:s medel för känslig hy och röda prickar? 
    Hej! Jo jag har läst det men det ska tydligen vara ok att köra mellan brynen :) 
    Nej det har jag inte testat! Men det är väl inte till för ansiktet? Jag har nog extra känslig hy när det kommer till hårborttagning (Kan inte raka där nere utan irritation, därför gör jag ju permanent hårborttagning där nu med). Annars en bra idé! :) 
  • Fia 28
    eliinon skrev 2013-08-06 11:04:33 följande:
    Hej! Jo jag har läst det men det ska tydligen vara ok att köra mellan brynen :) 
    Nej det har jag inte testat! Men det är väl inte till för ansiktet? Jag har nog extra känslig hy när det kommer till hårborttagning (Kan inte raka där nere utan irritation, därför gör jag ju permanent hårborttagning där nu med). Annars en bra idé! :) 
    Tja, jag tycker att om den är gjord för känsligt underliv så kunde det även gå att dutta lite mellan ögonbrynen.
  • eliinon
    Fia 28 skrev 2013-08-06 11:08:00 följande:
    Tja, jag tycker att om den är gjord för känsligt underliv så kunde det även gå att dutta lite mellan ögonbrynen.
    Sant sant :) tål att tänkas på! Annars kanske man istället för att noppa just mellan brynen klippa med en liten sax? Om den irriterar mindre..
  • Fia 28
    eliinon skrev 2013-08-06 11:15:17 följande:
    Sant sant :) tål att tänkas på! Annars kanske man istället för att noppa just mellan brynen klippa med en liten sax? Om den irriterar mindre..
    Det går säkert, men lämnar väl mörk stubb om du är mörkhårig. Undrar om det är vänligare att vaxa bort som ju tar alla hår på en gång istället för att plocka dem en och en? Bepanthol är ju en mild kylande lotion som kanske skulle hjälpa.
  • eliinon
    Fia 28 skrev 2013-08-06 12:43:25 följande:
    Det går säkert, men lämnar väl mörk stubb om du är mörkhårig. Undrar om det är vänligare att vaxa bort som ju tar alla hår på en gång istället för att plocka dem en och en? Bepanthol är ju en mild kylande lotion som kanske skulle hjälpa.
    Jo har ju mörka ögonbryn så det blir nog lite stubb :/ Jag har den salvan faktiskt! haha :) Använder den ibland men smörjde nog inte in mellan ögonbrynen sist jag noppa...Är dock lite inne på att ta bort håret permanent. Ringde och snacka med en salong och det lär behövA 7-10 st omgångar som kostar 500 kr/styck. Dyrt förvisso men har man så lättirriterad hud kan det ju vara värt det! :)
  • Fia 28
    eliinon skrev 2013-08-06 14:04:50 följande:
    Jo har ju mörka ögonbryn så det blir nog lite stubb :/ Jag har den salvan faktiskt! haha :) Använder den ibland men smörjde nog inte in mellan ögonbrynen sist jag noppa...Är dock lite inne på att ta bort håret permanent. Ringde och snacka med en salong och det lär behövA 7-10 st omgångar som kostar 500 kr/styck. Dyrt förvisso men har man så lättirriterad hud kan det ju vara värt det! :)
    Du klarar ändå av behandligen? Skulle vara roligt att ta bort håret under armarna, men först borde jag ta mej i kragen och beställa tid för att ta bort ett födelsemärke.
  • eliinon
    Fia 28 skrev 2013-08-06 14:10:00 följande:
    Du klarar ändå av behandligen? Skulle vara roligt att ta bort håret under armarna, men först borde jag ta mej i kragen och beställa tid för att ta bort ett födelsemärke.
    Menar du ekonomiskt? Det skulle jag klara :) Ja verkligen, där behöver man ju raka varje dag! Kanske är nått i framtiden för mig med. Haha borde också ta bort ett födelsemärke, men det stör mig inte lika mycket som detta ;)
  • Fia 28
    eliinon skrev 2013-08-06 15:50:34 följande:
    Menar du ekonomiskt? Det skulle jag klara :) Ja verkligen, där behöver man ju raka varje dag! Kanske är nått i framtiden för mig med. Haha borde också ta bort ett födelsemärke, men det stör mig inte lika mycket som detta ;)
    Nej, jag menar om du klarar behandligen då du verkar ha så känslig hy.
  • eliinon
    Fia 28 skrev 2013-08-07 10:16:03 följande:
    Nej, jag menar om du klarar behandligen då du verkar ha så känslig hy.
    Jasså haha, hm jag tror inte det ska vara nått problem men kanske borde ta upp det med hudläkaren först faktiskt :)
Svar på tråden Ögonbrynen permanent hårborttagning!