• bf2014

    Aurora Göteborg

    Hej!
    Är det någon som vet hur man kommer i kontakt med Aurora på östra sjukhuset? Min bm har skickat en remiss, men man blir inte kallad förrän i v 28-30 någon gång. Jag skulle gärna vilja komma i kontakt med dom före dess. Ringde östras växel, men där sa de att det inte går att nå Aurora på telefon, men på e-post, fick en adress men den fungerade inte.
    Ni som har fått en kallelse, har ni fått någon information om kontaktuppgifter?

    Tack på förhand! 

  • Svar på tråden Aurora Göteborg
  • Hysterika

    Min bm skickade remiss så fick ja ett brev när ja skulle komma. Det tog flera månader o jag fick mitt snitt svar en vecka innan själva snittet

  • bf2014
    Hysterika skrev 2013-08-19 20:07:36 följande:
    Min bm skickade remiss så fick ja ett brev när ja skulle komma. Det tog flera månader o jag fick mitt snitt svar en vecka innan själva snittet
    oj så sent?
    jag har fått kontakt med aurora nu iaf via e-post och de skulle skicka ut remiss snart, men när jag får en tid vet jag inte.
    jag hoppas verkligen att jag får veta om jag får beviljat snitt i god tid, och inte 1 v före datumet. eller visste du tidigare att du blivit beviljad, men bara inte fått något datum? 
  • bf2014
    Hysterika skrev 2013-08-19 20:44:50 följande:
    Nej jag fick ett ja veckan innan :-/ jätte jobbigt att vänta så länge men det va semester tider mm
    fy vad jobbigt! var det svårt att få det beviljat?
  • Hysterika

    Nä de va d nog inte. Träffade Aurora 2 gånger. Läkarn en gång om hon snacka bara skit om kejsarsnitt. Men ja fick ja tack vare förlossningsrädsla.

  • bf2014
    Hysterika skrev 2013-08-19 21:15:07 följande:
    Nä de va d nog inte. Träffade Aurora 2 gånger. Läkarn en gång om hon snacka bara skit om kejsarsnitt. Men ja fick ja tack vare förlossningsrädsla.
    Okej, skönt  att höra. jag blev nekad snitt med mitt första barn,  jag födde vaginalt och det blev precis så hemskt som jag hade föreställt mig, så nu hoppas jag verkligen att jag slipper vaginal förlossning denna gång. 
  • Hysterika

    Lätt snabbt smidigt! Stod på benen dagen efter. Lite stel men de gick bra. Det ända va rygg bedövningen. Dom hittade inte lätt så dom stack 3 gånger. Jag trodde ja skulle dö

  • bf2014

    Usch då! men det låter ju positivt med själva snittet. fick du ta några sprutor hemma efter snittet? förebyggande för blodpropp?

  • bf2014

    har hört att vissa får ta sprutor hemma i 7 dagar efter snittet, för att minska riskerna för blodpropp...

Svar på tråden Aurora Göteborg